Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de linkerspeaker te vervangen.

    • Twee 2.3 mm lange P5 Pentalobe-schroeven

    • Acht 3.0 mm lange P5 Pentalobe-schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen en zorg ervoor dat je ze op dezelfde plek terugschroeft om schade te voorkomen.

  1. Zorg dat je je vinger tussen de bovenste en de onderste behuizing wringt.
    • Zorg dat je je vinger tussen de bovenste en de onderste behuizing wringt.

    • Trek de onderste behuizing vervolgens rustig weg van de bovenste behuizing.

    • Verwijder de onderste behuizing en leg deze weg.

  2. De onderste behuizing is in het midden met twee plastic klemmen verbonden met de bovenste behuizing. Duw het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, rustig naar beneden om de twee plastic klemmen weer aan elkaar te verbinden. Duw het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, rustig naar beneden om de twee plastic klemmen weer aan elkaar te verbinden.
    • De onderste behuizing is in het midden met twee plastic klemmen verbonden met de bovenste behuizing.

    • Duw het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, rustig naar beneden om de twee plastic klemmen weer aan elkaar te verbinden.

  3. Verwijder de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij is bevestigd.
    • Verwijder de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij is bevestigd.

  4. Verwijder de volgende schroeven die het connectorbord van de batterij aan het logic board bevestigen:
    • Verwijder de volgende schroeven die het connectorbord van de batterij aan het logic board bevestigen:

    • Twee 2.8 mm lange T6 Torx-schroeven

    • Eén 7.0 mm lange T6 Torx geschouderde schroef

  5. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  6. Gebruik een pincet om de kleine plastic bescherming bij de rechter onderhoek van het connectorbord van de batterij te verwijderen. Gebruik een pincet om de kleine plastic bescherming bij de rechter onderhoek van het connectorbord van de batterij te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de kleine plastic bescherming bij de rechter onderhoek van het connectorbord van de batterij te verwijderen.

  7. Verwijder de breedkop 6.4 mm lange T6 Torx-schroef die de batterijaansluiting aan de logic boardmodule bevestigt.
    • Verwijder de breedkop 6.4 mm lange T6 Torx-schroef die de batterijaansluiting aan de logic boardmodule bevestigt.

  8. Til het connectorbord van de batterij voorzichtig omhoog en weg van het logic board. Het wordt aangeraden om de batterijkabels lichtjes uit de weg te duwen om het board zodat het niet in de weg komt te zitten.
    • Til het connectorbord van de batterij voorzichtig omhoog en weg van het logic board.

    • Het wordt aangeraden om de batterijkabels lichtjes uit de weg te duwen om het board zodat het niet in de weg komt te zitten.

    • Haal het bord en de kabels echter niet te ver weg, aangezien je hiermee schade riskeert.

  9. Pak de Interposer met een pincet vast. Met een interposer wordt een interface bedoeld die een elektrische verbinding met een andere verbindt. In deze reparatie verbindt het contactbord de batterij aan het logic board.
    • Pak de Interposer met een pincet vast.

    • Met een interposer wordt een interface bedoeld die een elektrische verbinding met een andere verbindt. In deze reparatie verbindt het contactbord de batterij aan het logic board.

    • Til de Interposer van het logic board af en verwijder deze.

    • Het verwijderen van het volledige bord zorgt ervoor dat de batterij zeker weten losgekoppeld blijft tijdens je reparatie en voorkomt dus dat deze per ongeluk contact maakt. Het is ook een goed idee om het uit je laptop te verwijderen, zodat deze er niet uitvalt.

  10. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de hoofdtelefoonjack in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel van de hoofdtelefoonjack tot een hoek van 90° ten opzichte van het logic board. Het wegbuigen van de kabel van de hoofdtelefoonjack zorg ervoor dat je de kabelaansluiting van de linkerspeaker los kunt koppelen zonder de kabel van de hoofdtelefoonjack in de weg te hebben zitten.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de hoofdtelefoonjack in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel van de hoofdtelefoonjack tot een hoek van 90° ten opzichte van het logic board.

    • Het wegbuigen van de kabel van de hoofdtelefoonjack zorg ervoor dat je de kabelaansluiting van de linkerspeaker los kunt koppelen zonder de kabel van de hoofdtelefoonjack in de weg te hebben zitten.

  11. Duw de punt van je spudger onder de kabelaansluiting van de linkerspeaker. Wrik de kabelaansluiting van de linkerspeaker rustig omhoog uit het contact op het logic board.
    • Duw de punt van je spudger onder de kabelaansluiting van de linkerspeaker.

    • Wrik de kabelaansluiting van de linkerspeaker rustig omhoog uit het contact op het logic board.

    • Zorg dat je enkel de aansluiting en niet het contact zelf omhoog duwt.

  12. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de volgende schroeven, die de rechterspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen, te verwijderen:
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de volgende schroeven, die de rechterspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen, te verwijderen:

    • Eén zwarte 6.8 mm lange schroef

    • Eén zilveren 6.3 mm lange schroef

    • Eén zwarte 4.9 mm lange schroef

    • De zilveren schroef (in de hoek) kan met een schuimlaag bedekt zijn. Gebruik, in dat geval, je pincet om deze eraf te krijgen.

  13. Til de linkerspeaker uit de bovenste behuizing en verwijder deze. Til de linkerspeaker uit de bovenste behuizing en verwijder deze.
    • Til de linkerspeaker uit de bovenste behuizing en verwijder deze.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Rats:

"Wedge the tip of a spudger beneath the left speaker cable connector.

Gently pry the left speaker cable connector up off from its socket on the logic board.

Be sure you are prying up on the connector, not the socket itself."

I accidentally pried up on the socket, which looks like it was soldered to the board. Left speaker doesn't work, of course. I assume there is no fix for this, other than replacing the board??

Don Sandifer - Antwoord

Thank you very much for the walkthrough. No problems to follow at all. Everything worked as a charm. Changed both speakers as per your other guide.

timofej.se - Antwoord

I was able to follow the steps exactly as described without damaging anything. Patience is the key.

Max Max - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 3

Afgelopen 7 dagen: 47

Afgelopen 30 dagen: 252

Altijd: 10,445