Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de datakabel van het I/O-bord te vervangen.

    • Twee 2.3 mm lange P5 Pentalobe-schroeven

    • Acht 3.0 mm lange P5 Pentalobe-schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen en zorg ervoor dat je ze op dezelfde plek terugschroeft om schade te voorkomen.

  1. Zorg dat je je vinger tussen de bovenste en de onderste behuizing wringt.
    • Zorg dat je je vinger tussen de bovenste en de onderste behuizing wringt.

    • Trek de onderste behuizing vervolgens rustig weg van de bovenste behuizing.

    • Verwijder de onderste behuizing en leg deze weg.

  2. De onderste behuizing is in het midden met twee plastic klemmen verbonden met de bovenste behuizing. Duw het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, rustig naar beneden om de twee plastic klemmen weer aan elkaar te verbinden. Duw het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, rustig naar beneden om de twee plastic klemmen weer aan elkaar te verbinden.
    • De onderste behuizing is in het midden met twee plastic klemmen verbonden met de bovenste behuizing.

    • Duw het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, rustig naar beneden om de twee plastic klemmen weer aan elkaar te verbinden.

  3. Verwijder de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij is bevestigd.
    • Verwijder de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij is bevestigd.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Verwijder de volgende schroeven die het connectorbord van de batterij aan het logic board bevestigen:
    • Verwijder de volgende schroeven die het connectorbord van de batterij aan het logic board bevestigen:

    • Twee 2.8 mm lange T6 Torx-schroeven

    • Eén 7.0 mm lange T6 Torx geschouderde schroef

  6. Gebruik een pincet om de kleine plastic bescherming bij de rechter onderhoek van het connectorbord van de batterij te verwijderen. Gebruik een pincet om de kleine plastic bescherming bij de rechter onderhoek van het connectorbord van de batterij te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de kleine plastic bescherming bij de rechter onderhoek van het connectorbord van de batterij te verwijderen.

  7. Verwijder de breedkop 6.4 mm lange T6 Torx-schroef die de batterijaansluiting aan de logic boardmodule bevestigt.
    • Verwijder de breedkop 6.4 mm lange T6 Torx-schroef die de batterijaansluiting aan de logic boardmodule bevestigt.

  8. Til het connectorbord van de batterij voorzichtig omhoog en weg van het logic board. Het wordt aangeraden om de batterijkabels lichtjes uit de weg te duwen om het board zodat het niet in de weg komt te zitten.
    • Til het connectorbord van de batterij voorzichtig omhoog en weg van het logic board.

    • Het wordt aangeraden om de batterijkabels lichtjes uit de weg te duwen om het board zodat het niet in de weg komt te zitten.

    • Haal het bord en de kabels echter niet te ver weg, aangezien je hiermee schade riskeert.

  9. Pak de Interposer met een pincet vast. Met een interposer wordt een interface bedoeld die een elektrische verbinding met een andere verbindt. In deze reparatie verbindt het contactbord de batterij aan het logic board.
    • Pak de Interposer met een pincet vast.

    • Met een interposer wordt een interface bedoeld die een elektrische verbinding met een andere verbindt. In deze reparatie verbindt het contactbord de batterij aan het logic board.

    • Til de Interposer van het logic board af en verwijder deze.

    • Het verwijderen van het volledige bord zorgt ervoor dat de batterij zeker weten losgekoppeld blijft tijdens je reparatie en voorkomt dus dat deze per ongeluk contact maakt. Het is ook een goed idee om het uit je laptop te verwijderen, zodat deze er niet uitvalt.

  10. Gebruik het platte einde van een spudger om de rechterkant van de datakabelaansluiting van het I/O-bord uit het contact op het I/O-bord omhoog te duwen. Zorg ervoor dat je, bij het omhoogduwen van de aansluiting uit het contact, enkel de aansluiting zelf en niet het contact omhoog duwt. Doe je dit wel, dan loop je het risico dat je het I/O-bord beschadigt.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de rechterkant van de datakabelaansluiting van het I/O-bord uit het contact op het I/O-bord omhoog te duwen.

    • Zorg ervoor dat je, bij het omhoogduwen van de aansluiting uit het contact, enkel de aansluiting zelf en niet het contact omhoog duwt. Doe je dit wel, dan loop je het risico dat je het I/O-bord beschadigt.

  11. Wrik het platte einde van een spudger onder de linkerzijde van de datakabelaansluiting van het I/O-bord. Draai de spudger rustig om om de aansluiting van de datakabel van het I/O-bord los te koppelen uit het contact op het logic board.
    • Wrik het platte einde van een spudger onder de linkerzijde van de datakabelaansluiting van het I/O-bord.

    • Draai de spudger rustig om om de aansluiting van de datakabel van het I/O-bord los te koppelen uit het contact op het logic board.

  12. Til de datakabel van het I/O-bord omhoog en verwijder deze uit de MacBook Pro.
    • Til de datakabel van het I/O-bord omhoog en verwijder deze uit de MacBook Pro.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 6

Afgelopen 30 dagen: 28

Altijd: 2,728