Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de rechterspeaker te vervangen.

Deze handleiding is bedoeld voor de speaker aan de rechterkant van je laptop. Tijdens de reparatie zal deze het grootste deel van de tijd aan de linkerkant zitten, aangezien de laptop op z'n kop zal liggen.

    • Twee 2.3 mm lange P5 Pentalobe schroeven

    • Acht 3.0 mm lange P5 Pentalobe schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen en zorg dat ze op dezelfde plek teruggaan om schade aan je toestel te voorkomen.

  1. Wring het topje van je vingers tussen de bovenste en de onderste behuizing.
    • Wring het topje van je vingers tussen de bovenste en de onderste behuizing.

    • Trek de onderste behuizing rustig en op voorzichtige wijze weg van de bovenste behuizing om deze te verwijderen.

  2. De onderste behuizing wordt in het midden door middel van twee plastic klemmen aan de bovenste behuizing bevestigd. Druk het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, naar beneden om de twee plastic klemmen weer met elkaar te verbinden.
    • De onderste behuizing wordt in het midden door middel van twee plastic klemmen aan de bovenste behuizing bevestigd.

    • Druk het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, naar beneden om de twee plastic klemmen weer met elkaar te verbinden.

  3. Verwijder, indien nodig, de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij bevestigd is.
    • Verwijder, indien nodig, de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij bevestigd is.

  4. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je alleen de connector en niet het contact zelf omhoogduwt, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je alleen de connector en niet het contact zelf omhoogduwt, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.

  5. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  6. Buig de batterijaansluiting omhoog en uit de weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact.
    • Buig de batterijaansluiting omhoog en uit de weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact.

  7. Verwijder de twee 2.1 mm lange T5 Torx-schroeven die de kabelbeugel van het I/O-bord, aan de kant van het logic board, bevestigen. Verwijder de kabelbeugel van het I/O-bord.
    • Verwijder de twee 2.1 mm lange T5 Torx-schroeven die de kabelbeugel van het I/O-bord, aan de kant van het logic board, bevestigen.

    • Verwijder de kabelbeugel van het I/O-bord.

  8. Gebruik het platte einde van een spudger om de aansluiting van het I/O-bord in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Wees voorzichtig dat je hierbij enkel de kabel van het I/O-bord omhoog duwt en niet het contact zelf, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de aansluiting van het I/O-bord in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Wees voorzichtig dat je hierbij enkel de kabel van het I/O-bord omhoog duwt en niet het contact zelf, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.

  9. Til de logic board kant van de kabel van het I/O-bord op om het uit de weg te buigen. Om schade aan de kabel te voorkomen, vouw je deze enkel om bij de bocht die al aan de kant van het I/O-bord in de kabel zit.
    • Til de logic board kant van de kabel van het I/O-bord op om het uit de weg te buigen.

    • Om schade aan de kabel te voorkomen, vouw je deze enkel om bij de bocht die al aan de kant van het I/O-bord in de kabel zit.

  10. Steek de punt van je spudger voorzichtig onder de kabel van de rechterspeaker, dichtbij de aansluiting, en til deze vervolgens uit het contact op het logic board. Steek de punt van je spudger voorzichtig onder de kabel van de rechterspeaker, dichtbij de aansluiting, en til deze vervolgens uit het contact op het logic board.
    • Steek de punt van je spudger voorzichtig onder de kabel van de rechterspeaker, dichtbij de aansluiting, en til deze vervolgens uit het contact op het logic board.

  11. Trek de rechter speakerkabel daarna voorzichtig van de bovenste behuizing los. Trek de rechter speakerkabel daarna voorzichtig van de bovenste behuizing los. Trek de rechter speakerkabel daarna voorzichtig van de bovenste behuizing los.
    • Trek de rechter speakerkabel daarna voorzichtig van de bovenste behuizing los.

  12. Verwijder de volgende schroeven die de rechterspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende schroeven die de rechterspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Eén 5.7 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 6.5 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 3.8 mm lange T5 Torx-schroef

  13. Til de rechterspeaker aan de kant van de kabel omhoog en trek deze los uit de behuizing. Til de rechterspeaker aan de kant van de kabel omhoog en trek deze los uit de behuizing. Til de rechterspeaker aan de kant van de kabel omhoog en trek deze los uit de behuizing.
    • Til de rechterspeaker aan de kant van de kabel omhoog en trek deze los uit de behuizing.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je de instructies in omgekeerde volgorde.

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

451.447 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

126 Leden

Één commentaar

my Speaker tone … can i stitch it ?

Mr Jay - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 52

Afgelopen 7 dagen: 318

Afgelopen 30 dagen: 1,291

Altijd: 26,499