Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Als je Lenovo Legion Y530-15ICH niet meer aangaat of geen lading meer weet vast te houden, kun je deze handleiding gebruiken om de batterij te vervangen.

De batterij vormt de primaire stroomvoorziening van je laptop. Als je computer dus niet meer aangaat, kan het zijn dat je batterijkabel kapot is of dat je je computer simpelweg even opnieuw op moet starten. Het kan echter ook zijn dat je batterij kapot of gezwollen is.

Zorg dat je je laptop volledig hebt uitgeschakeld en dat deze niet aan de oplader hangt.

  1. Zorg dat je toestel volledig is uitgeschakeld.
    • Zorg dat je toestel volledig is uitgeschakeld.

    • Gebruik een PZ00-schroevendraaierbitje om de elf schroeven, die de achterste behuizing in het frame van de laptop bevestigen, te verwijderen.

    • Vijf 7 mm lange schroeven.

    • Zes 4 mm lange schroeven.

  2. Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing op voorzichtige wijze van de laptop omhoog te duwen. Begin in de hoek van je laptop en maak een cirkel totdat je weer bij het beginpunt bent. Trek de behuizing richting het einde voorzichtig omhoog totdat deze volledig loskomt.
    • Gebruik een openingsplectrum om de achterste behuizing op voorzichtige wijze van de laptop omhoog te duwen.

    • Begin in de hoek van je laptop en maak een cirkel totdat je weer bij het beginpunt bent. Trek de behuizing richting het einde voorzichtig omhoog totdat deze volledig loskomt.

  3. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4 mm lange schroeven, die de batterij op z'n plek houden, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4 mm lange schroeven, die de batterij op z'n plek houden, te verwijderen.

  4. Koppel de batterijkabel los van het contact op het moederbord door deze op voorzichtige wijze richting de batterij te trekken. Trek de kabel parallel aan de batterij weg en zorg dat je niet omhoog trekt.
    • Koppel de batterijkabel los van het contact op het moederbord door deze op voorzichtige wijze richting de batterij te trekken.

    • Trek de kabel parallel aan de batterij weg en zorg dat je niet omhoog trekt.

    • Nu kun je de batterij op veilige wijze verwijderen.

    Hello IFixit people!

    I ran into an issue after cleaning out the fans and installing an m.2 SSD in my friend's . After the installation I replaced the back cover and tried to boot the machine. When I plugged in the charger cable the charging indicator light wouldn't boot. I went through all the troubleshooting info on Lenovo and Ifixit and even tested the power supply with no definitive fault. Now i've found a Hotspot on the mobo when the laptop is powered off. Just above the battery to the right of the battery plug are a cluster of capacitors or transistors or something that sit at about 130°C when the laptop is powered off. Any ideas for troubleshooting or advice for a fix would be appreciated!

    The board component in question is labeled 1R5910CTS

    cheesehead 1010 - Antwoord

Conclusie

Voor een optimale performance van je nieuwe batterij raden we je aan om je batterij, na het voltooien van deze handleiding, te kalibreren.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Kaylie Klausing

Lid sinds: 07-02-20

743 Reputatie

Team

Cal Poly, Team S7-G1, Regan Winter 2020 Lid van Cal Poly, Team S7-G1, Regan Winter 2020

CPSU-REGAN-W20S7G1

4 Leden

2 Opmerkingen

Hello! I have a Lenovo Y530 laptop and its battery is swollen. After removing the battery and waiting for the replacement, can I directly plug in the laptop to the power without having the battery?

Joshua Luna - Antwoord

Hi Joshua,

Yes! Be careful to reassemble everything other than the laptop. The laptop should boot, though depending on the brand and model, some will refuse without a battery.

Arthur Shi -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 16

Afgelopen 7 dagen: 96

Afgelopen 30 dagen: 390

Altijd: 7,648