Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Als je laptop niet meer opstart of voor langere tijd opgeladen blijft, kan het zijn dat je je batterij moet vervangen. Om deze handleiding te kunnen voltooien, heb je enkel een plastic openingstool, zoals een spudger of een creditcardpasje, en een Phillips #00 schroevendraaier nodig. Hoewel het lastig kan zijn om het achterste paneel te verwijderen, kan deze handleiding door iedereen worden voltooid.

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Zorg dat je toestel is uitgeschakeld voordat je aan deze procedure begint.
    • Zorg dat je toestel is uitgeschakeld voordat je aan deze procedure begint.

    • Verwijder de dertien 6.5 mm lange schroeven aan de onderkant van de laptop met behulp van een Phillips #00 schroevendraaier.

  2. Draai de laptop op z'n zijkant en gebruik een spudger of een creditcard om het onderste paneel eraf te wrikken. Om een betere grip te krijgen op de laptop is het handig om de laptop wat te openen, zodat deze uit zichzelf kan blijven staan.
    • Draai de laptop op z'n zijkant en gebruik een spudger of een creditcard om het onderste paneel eraf te wrikken. Om een betere grip te krijgen op de laptop is het handig om de laptop wat te openen, zodat deze uit zichzelf kan blijven staan.

    • De onderkant maakt klik-geluiden als deze loskomt van de laptop.

    • Verwijder de onderste behuizing van de laptop.

    • Zorg ervoor dat het onderste paneel, bij het in elkaar zetten, aan alle kanten vastklikt aan de laptop.

  3. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  4. Verwijder de vier 4 mm lange Phillips #00 schroeven die de batterij op z'n plek houden.
    • Verwijder de vier 4 mm lange Phillips #00 schroeven die de batterij op z'n plek houden.

  5. Koppel de batterijaansluiting los door de batterijkabel naar beneden, in de richting van de batterij, te trekken. Wees hierbij voorzichtig dat je niet aan het contact op het moederbord zelf trekt, aangezien je deze in dat geval riskeert te beschadigen.
    • Koppel de batterijaansluiting los door de batterijkabel naar beneden, in de richting van de batterij, te trekken.

    • Wees hierbij voorzichtig dat je niet aan het contact op het moederbord zelf trekt, aangezien je deze in dat geval riskeert te beschadigen.

    • Als dit niet gemakkelijk lukt, gebruik je wat extra kracht en "loop" je de aansluiting als het ware uit het contact. Op deze manier zou de aansluiting langzaam los moeten komen.

  6. Til de batterij uit de body van de laptop.
    • Til de batterij uit de body van de laptop.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Één commentaar

Thank you, very helpful.

ska Smith - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 12

Afgelopen 7 dagen: 92

Afgelopen 30 dagen: 432

Altijd: 4,661