Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Deze handleiding helpt je bij het vervangen van de batterij in een JBL Xtreme Bluetooth-luidspreker.

  1. JBL Xtreme batterij vervangen, Behuizing: stap 1, afbeelding 1 van 1
    • Zoek de naden naast de 'voetjes' aan de onderkant van het apparaat.

  2. JBL Xtreme batterij vervangen: stap 2, afbeelding 1 van 2 JBL Xtreme batterij vervangen: stap 2, afbeelding 2 van 2
    • Gebruik de metalen spudger om de rand van de naad los te wrikken en op te tillen. Het deksel wordt op zijn plaats gehouden met plastic drukknopen die een ploppend geluid maken wanneer ze worden losgehaald. !!Begin met de achterste helft, hierdoor komen TWEE schroeven vrij die moeten worden verwijderd voordat de voorste helft wordt opgetild.

    • Voor het eerste deel van de hoes: trek voorzichtig de randen van de hoes terug, draaiend langs het scharnier tegenover de openingsnaad die op de tweede foto wordt geïllustreerd. Kunststof drukknopen houden het deksel op zijn plaats.

    • Voor het tweede deel van de hoes: er moeten 2 schroeven bij de naad worden verwijderd. Eenmaal verwijderd, zal de behuizing volledig loskomen zonder te forceren.

  4. JBL Xtreme batterij vervangen, Basradiator: stap 4, afbeelding 1 van 3 JBL Xtreme batterij vervangen, Basradiator: stap 4, afbeelding 2 van 3 JBL Xtreme batterij vervangen, Basradiator: stap 4, afbeelding 3 van 3
    • Draai de zes 9,75 mm kruiskopschroeven los die de basradiator op zijn plaats houden.

    • Drie van de vijf buitenste schroeven zijn aangegeven in de eerste afbeelding en de zesde binnenste schroef is aangegeven in de tweede afbeelding.

  5. JBL Xtreme batterij vervangen: stap 5, afbeelding 1 van 3 JBL Xtreme batterij vervangen: stap 5, afbeelding 2 van 3 JBL Xtreme batterij vervangen: stap 5, afbeelding 3 van 3
    • Nadat de schroeven zijn verwijderd, komt de basradiator gemakkelijk los.

    • Beide radiatoren zijn identiek. Herhaal indien nodig bovenstaande stappen op de tegenoverliggende radiator.

  6. JBL Xtreme batterij vervangen, Batterij: stap 6, afbeelding 1 van 3 JBL Xtreme batterij vervangen, Batterij: stap 6, afbeelding 2 van 3 JBL Xtreme batterij vervangen, Batterij: stap 6, afbeelding 3 van 3
    • Zoek de drie 9,7 mm kruiskopschroeven in het rits vak en draai ze los.

    • Til het rits paneel uit de luidspreker.

    • De zijkant van het paneel tegenover de schroeven wordt op zijn plaats gehouden door kleine klemmen. Het paneel moet gemakkelijk van het apparaat kunnen worden opgetild, maar het kan nodig zijn om voorzichtig te wrikken.

    • Onder het rits paneel bevinden zich nog acht 9,75 mm kruiskopschroeven. Schroef ze los en til voorzichtig het batterijdeksel op.

    • Pas op dat je de kleine witte lintkabel die het batterijklepje met de rest van het apparaat verbindt, niet beschadigt.

    • 2 kleine schroeven houden dit onderdeel aan het deksel vast. Om ze in de toekomst gemakkelijker te kunnen hanteren, verwijder je ze en trek je dit onderdeel voorzichtig naar buiten om de kap te verwijderen.

    • Zoek de kabel die in deze afbeelding wordt weergegeven.

    • Koppel de kabel voorzichtig los van het moederbord.

    • Til de batterij voorzichtig uit het apparaat en haal daarbij de kabel door het gat in de behuizing.

Conclusie

Volg deze instructies in omgekeerde volgorde om je apparaat weer in elkaar te zetten.

en nl

100%

Toon Konings helpt ons de wereld te herstellen! Wil je bijdragen?
Begin met vertalen ›

Sylvain Bazile

Lid sinds: 15-02-17

1.029 Reputatie

1 Handleiding geschreven

Team

USF Tampa, Team 1-1, Sullivan Spring 2017 Lid van USF Tampa, Team 1-1, Sullivan Spring 2017

USFT-SULLIVAN-S17S1G1

4 Leden

32 opmerkingen

What model of battery do you need if replacing? Thanks

sean - Antwoord

I couldn't find the battery specification anywhere in the Internet, so I removed it, easily following the well presented instructions above. The battery has two cells. The label on each cell says Greatpower, model no. GSP0931134, 7.4 volts, 5000 mah, 37Wh, made in China. Overall dimensions are 145mm x 32mm x 19mm (145mm includes a small electronic board where cables from the board connect to the plug.) After an Amazon and Google search, I'm no closer to a replacement. At least the reassembled Xtreme works without a battery with external power. JBL is of no help, either. I'll be looking model airplane stores, as they have every LiPo battery imaginable. In summary, the JBL Xtreme is a short lived unsupported product.

Gustavo Garcia Swengel - Antwoord

This is kinda late but were there any extra steps for running the speaker without a battery? Since the speaker is not working anymore at all, even with power connected, I would be happy to run it like this but am not sure whether it is really enough to just remove the battery.

Roland Deschain -

this &&^&^$^ jbl costumer support service is charging me $110 for battery replacement, and a $30 service charge, it cost half of the speaker price,

christian cometa - Antwoord

Same here in Hungary.

I’ve got a battery issue (a full charge lasts only about 3-4 hours of playback on mid volume) after a little more than 1 year of usage…

110 US dollars for replacement. Nonsense!

Mark Rakoczi -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 46

Afgelopen 7 dagen: 231

Afgelopen 30 dagen: 1,180

Altijd: 100,376