Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het volledige scherm met frame van je Huawei P8 te verwijderen en te vervangen.

  1. Schakel als eerste je telefoon uit. Verwijder de SD- en de SIM-kaarthouder.
    • Schakel als eerste je telefoon uit.

    • Verwijder de SD- en de SIM-kaarthouder.

  2. Verwijder de twee T2 Torx-schroeven die zich aan de onderkant van het toestel naast de Micro USB-poort bevinden.
    • Verwijder de twee T2 Torx-schroeven die zich aan de onderkant van het toestel naast de Micro USB-poort bevinden.

    • Als het scherm gebarsten is, kun je wat tape over het scherm heen plakken om je ogen te beschermen tegen mogelijk rondvliegende scherven en om een betere grip te krijgen om de telefoon te openen.

    Torx 2 also works :)

    Dennis Meerveld - Antwoord

    Tried pentalobe drivers but had to get a Torx 2 in the end, possibly some variation across regional models.

    Ben Raphael - Antwoord

    Pentalobe screws on my p8…

    In the kit,i have only T2…

    joska Horvath - Antwoord

  3. Gebruik een iSclack of een iOpener om de schermunit van de achterste behuizing te scheiden. Gebruik een iSclack of een iOpener om de schermunit van de achterste behuizing te scheiden.
    • Gebruik een iSclack of een iOpener om de schermunit van de achterste behuizing te scheiden.

  4. Verwijder de twee Phillips #00 schroeven die de naar voren gerichte camera en de beugel over de scherm/batterijaansluiting bevestigen.
    • Verwijder de twee Phillips #00 schroeven die de naar voren gerichte camera en de beugel over de scherm/batterijaansluiting bevestigen.

  5. Gebruik een pincet om de beugel over de flexaansluitingen van het scherm en de batterij te verwijderen. Koppel de flexaansluiting van de batterij los met behulp van een spudger. Verwijder de beugel over de flexaansluiting van de naar voren gerichte camera.
    • Gebruik een pincet om de beugel over de flexaansluitingen van het scherm en de batterij te verwijderen.

    • Koppel de flexaansluiting van de batterij los met behulp van een spudger.

    • Verwijder de beugel over de flexaansluiting van de naar voren gerichte camera.

  6. Koppel de flexaansluitingen van de hoofdtelefoonjack en de naar voren gerichte camera los. Verwijder de naar voren gerichte camera. Verwijder de naar voren gerichte camera.
    • Koppel de flexaansluitingen van de hoofdtelefoonjack en de naar voren gerichte camera los.

    • Verwijder de naar voren gerichte camera.

  7. Gebruik een spudger om de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los te koppelen en vouw deze daarna uit de weg. Verwijder de "liquid contact" indicator.
    • Gebruik een spudger om de kabel van de aan-/uitknop en de volumeknoppen los te koppelen en vouw deze daarna uit de weg.

    • Verwijder de "liquid contact" indicator.

  8. Verwijder de vijf Phillips #00 schroeven die het moederbord van je Huawei P8 bevestigen.
    • Verwijder de vijf Phillips #00 schroeven die het moederbord van je Huawei P8 bevestigen.

  9. Koppel de flexaansluiting van de trilmotor los. Koppel de antennekabel los.
    • Koppel de flexaansluiting van de trilmotor los.

    • Koppel de antennekabel los.

  10. Koppel de flexaansluiting van het scherm los van het main board. Doe dit met behulp van een spudger. Koppel de antennekabel los met een pincet en verwijder deze. Koppel de antennekabel los met een pincet en verwijder deze.
    • Koppel de flexaansluiting van het scherm los van het main board. Doe dit met behulp van een spudger.

    • Koppel de antennekabel los met een pincet en verwijder deze.

  11. Verwijder het moederbord uit de telefoon.
    • Verwijder het moederbord uit de telefoon.

  12. Trek de flexaansluiting van de luidspreker op voorzichtige wijze los. Als de kabel niet los wil komen, kun je de luidsprekermodule verwarmen met een iOpener of een warmtepistool.
    • Trek de flexaansluiting van de luidspreker op voorzichtige wijze los.

    • Als de kabel niet los wil komen, kun je de luidsprekermodule verwarmen met een iOpener of een warmtepistool.

    • Til de luidsprekermodule uit het toestel met behulp van je spudger en verwijder deze.

  13. Maak het einde van een van de eerste kleefstrips met treklip los om er een goede grip op te krijgen. Trek de treklip in een langzame maar constante beweging weg onder de batterij om deze los te krijgen.
    • Maak het einde van een van de eerste kleefstrips met treklip los om er een goede grip op te krijgen.

    • Trek de treklip in een langzame maar constante beweging weg onder de batterij om deze los te krijgen.

  14. Maak ook het einde van de tweede kleefstrip los. Trek de kleefstrip weg in een langzame maar constante beweging.
    • Maak ook het einde van de tweede kleefstrip los.

    • Trek de kleefstrip weg in een langzame maar constante beweging.

    • Als de kleefstrips scheuren, kun je een iOpener gebruiken om de strips ietwat te verwarmen en te verzachten en zodat je de batterij met een spudger los kunt wrikken.

  15. Til de batterij langzaam uit de telefoon. Vervang de oude kleefstrips, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, met kleefstrips met treklip, dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesneden kleefstrips.
  16. Verwijder de pakking van de trilmotor. Verwijder de trilmotor. Er bevindt zich wat lijm onder zowel de trilmotor als de pakking van de trilmotor. Als je niet in staat bent de trilmotor te verwijderen, kun je een iOpener gebruiken om de lijm te verzwakken.
    • Verwijder de pakking van de trilmotor.

    • Verwijder de trilmotor.

    • Er bevindt zich wat lijm onder zowel de trilmotor als de pakking van de trilmotor. Als je niet in staat bent de trilmotor te verwijderen, kun je een iOpener gebruiken om de lijm te verzwakken.

  17. Verwijder de flexkabels van de aan-/uitknop en de volumeknoppen. Verwijder de vier Phillips #00 schroeven. Verwijder de plastic beugel, welke over de hoek van de hoofdtelefoonjack is geplaatst, met behulp van een pincet.
    • Verwijder de flexkabels van de aan-/uitknop en de volumeknoppen.

    • Verwijder de vier Phillips #00 schroeven.

    • Verwijder de plastic beugel, welke over de hoek van de hoofdtelefoonjack is geplaatst, met behulp van een pincet.

  18. Gebruik een spudger om de flexkabel van de hoofdtelefoonjack los te koppelen. Gebruik een pincet om het eerste dochterbord, welke aan de hoofdtelefoonjack verbonden was, te verwijderen. Verwijder het tweede dochterbord inclusief hoofdtelefoonjack.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de hoofdtelefoonjack los te koppelen.

    • Gebruik een pincet om het eerste dochterbord, welke aan de hoofdtelefoonjack verbonden was, te verwijderen.

    • Verwijder het tweede dochterbord inclusief hoofdtelefoonjack.

    • Beide dochterborden zitten vast in het midframe en zijn wat lastig te verwijderen. Probeer ze dichtbij de gaten voor de Phillips #00 schroeven vast te pakken om ervoor te zorgen dat je de contacten niet beschadigt.

  19. Verwijder de pakking die, in de rechter bovenhoek van je telefoon, onder het dochterbord is geplaatst. Verwijder de oorstukspeaker met een pincet. Wees voorzichtig voor de aansluitingen bij het uitvoeren van deze stap. Verwijder de pakking van de naar voren gerichte camera.
    • Verwijder de pakking die, in de rechter bovenhoek van je telefoon, onder het dochterbord is geplaatst.

    • Verwijder de oorstukspeaker met een pincet. Wees voorzichtig voor de aansluitingen bij het uitvoeren van deze stap.

    • Verwijder de pakking van de naar voren gerichte camera.

  20. Vergelijk je nieuwe onderdeel met je oude onderdeel voordat je je telefoon weer volledig in elkaar zet en sluit. Check of je nog andere onderdelen over moet zetten van je oude naar je nieuwe onderdeel.
    • Vergelijk je nieuwe onderdeel met je oude onderdeel voordat je je telefoon weer volledig in elkaar zet en sluit. Check of je nog andere onderdelen over moet zetten van je oude naar je nieuwe onderdeel.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Breng nieuwe kleefstrips aan waar nodig en zet de rubberen pakkingen en sluitingen van je oude frame over naar je nieuwe frame.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

85.442 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

134 Leden

Één commentaar

Cracking guide, although mentioning the need to removed the stuck down power and volume buttons could be a great addition.

Michael McDaid - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 2

Afgelopen 7 dagen: 7

Afgelopen 30 dagen: 47

Altijd: 5,595