Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapot scherm van je Huawei Mate 8 te vervangen.

  1. Schakel je telefoon uit en verwijder de SIM-kaarthouder. Schakel je telefoon uit en verwijder de SIM-kaarthouder.
    • Schakel je telefoon uit en verwijder de SIM-kaarthouder.

  2. Verwijder de T2 Torx-schroef aan de onderkant van de telefoon.
    • Verwijder de T2 Torx-schroef aan de onderkant van de telefoon.

  3. Gebruik een iSclack of een zuignap aan de onderkant van je telefoon om het scherm van de achterste behuizing te scheiden. Gebruik een iSclack of een zuignap aan de onderkant van je telefoon om het scherm van de achterste behuizing te scheiden.
    • Gebruik een iSclack of een zuignap aan de onderkant van je telefoon om het scherm van de achterste behuizing te scheiden.

  4. Gebruik een openingsplectrum om de behuizing uit de klemmen los te maken en de telefoon vrij te maken. Verwijder de achterste behuizing nog niet volledig. De kabel van de vingerafdruksensor is nog steeds verbonden met het achterste paneel. Open de telefoon zoals je een boek opent, beginnend vanaf de kant waar de SIM-kaarthouder zich bevindt.
    • Gebruik een openingsplectrum om de behuizing uit de klemmen los te maken en de telefoon vrij te maken.

    • Verwijder de achterste behuizing nog niet volledig. De kabel van de vingerafdruksensor is nog steeds verbonden met het achterste paneel.

    • Open de telefoon zoals je een boek opent, beginnend vanaf de kant waar de SIM-kaarthouder zich bevindt.

    • Gebruik een spudger om de kabel van de vingerafdruksensor los te koppelen.

  5. Verwijder de sticker van de "liquid indicator". Verwijder de Phillips #00 schroef die het metalen schild bevestigt. Het metalen schild is stevig bevestigd. Als je het probeert te verwijderen zonder het aan een kant vast te houden, kan het vrij makkelijk breken. Pas hiermee op.
    • Verwijder de sticker van de "liquid indicator".

    • Verwijder de Phillips #00 schroef die het metalen schild bevestigt.

    • Het metalen schild is stevig bevestigd. Als je het probeert te verwijderen zonder het aan een kant vast te houden, kan het vrij makkelijk breken. Pas hiermee op.

    • Gebruik een spudger om het metalen schild te verwijderen.

  6. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabels van het scherm, de interconnectkabels van het dochterbord en de batterijkabels los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabels van het scherm, de interconnectkabels van het dochterbord en de batterijkabels los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabels van het scherm, de interconnectkabels van het dochterbord en de batterijkabels los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de kabels van het scherm, de interconnectkabels van het dochterbord en de batterijkabels los te koppelen.

  7. Verwijder de Phillips #00 schroef die de beugel op de interconnectkabel bevestigt.
    • Verwijder de Phillips #00 schroef die de beugel op de interconnectkabel bevestigt.

  8. Til de coaxiale aansluiting uit het contact om jezelf zo toegang te verschaffen tot de beugel over de interconnectkabel van het dochterbord. Verwijder de beugel.
    • Til de coaxiale aansluiting uit het contact om jezelf zo toegang te verschaffen tot de beugel over de interconnectkabel van het dochterbord.

    • Verwijder de beugel.

  9. Gebruik een spudger om de interconnectkabel los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de interconnectkabel los te koppelen.

    • Verwijder de interconnectkabel.

  10. De batterij is vastgelijmd met behulp van twee kleefstrips. Een bevat een treklip en een bevat geen treklip.
    • De batterij is vastgelijmd met behulp van twee kleefstrips. Een bevat een treklip en een bevat geen treklip.

    • Probeer een goede grip op de treklip dichtbij de aan-/uitknop te krijgen en trek de kleefstrip onder de batterij uit door de treklip met een langzame en constante kracht weg te trekken onder een kleine hoek.

    • Als de kleefstrips afbreekt, pak je de rest op, draai je deze een aantal keer om een pincet heen en probeer je verder te gaan.

  11. Buig of doorboor de batterij in deze stap niet. Het beschadigen van de batterij kan leiden tot brand of explosies. Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de telefoon om de resterende lijm te verwarmen. Steek het platte einde van een spudger voorzichtig onder de batterij om deze te scheiden van de resterende lijm aan de bovenkant van de batterij.
    • Buig of doorboor de batterij in deze stap niet. Het beschadigen van de batterij kan leiden tot brand of explosies.

    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de telefoon om de resterende lijm te verwarmen.

    • Steek het platte einde van een spudger voorzichtig onder de batterij om deze te scheiden van de resterende lijm aan de bovenkant van de batterij.

  12. Til de bovenkant van de batterij op en trek de batterij los van de resterende kleefstrip. Breng, bij het weer in elkaar zetten van je telefoon, kleefstrips met treklip, dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesneden kleefstrips aan om de nieuwe batterij te bevestigen.
    • Til de bovenkant van de batterij op en trek de batterij los van de resterende kleefstrip.

    • Breng, bij het weer in elkaar zetten van je telefoon, kleefstrips met treklip, dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesneden kleefstrips aan om de nieuwe batterij te bevestigen.

    • Herinstalleer en hergebruik nooit een batterij die vervormd of beschadigd is in het verwijderproces.

  13. Verwijder de vier Phillips #00 schroeven die het dochterbord en de luidspreker aan de telefoon bevestigen.
    • Verwijder de vier Phillips #00 schroeven die het dochterbord en de luidspreker aan de telefoon bevestigen.

  14. Gebruik het platte einde van je spudger om de kabel van de luidsprekeraansluiting los te koppelen. Gebruik de punt van je spudger om het dochterbord uit de telefoon omhoog te tillen.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de kabel van de luidsprekeraansluiting los te koppelen.

    • Gebruik de punt van je spudger om het dochterbord uit de telefoon omhoog te tillen.

  15. Steek het platte einde van je spudger onder de luidspreker, in het gat aan de linkerkant. Wrik met je spudger onder alle zijden en van de luidspreker om deze te scheiden van de lijm en deze tot slot te verwijderen.
    • Steek het platte einde van je spudger onder de luidspreker, in het gat aan de linkerkant.

    • Wrik met je spudger onder alle zijden en van de luidspreker om deze te scheiden van de lijm en deze tot slot te verwijderen.

    • Gebruik een pincet om de trilmotor uit de behuizing te halen.

  16. Verwijder de acht Phillips #00 schroeven die het moederbord aan de telefoon bevestigen.
    • Verwijder de acht Phillips #00 schroeven die het moederbord aan de telefoon bevestigen.

  17. Verwijder de beugel die over de flexkabel van de achterste camera heen is geplaatst. Gebruik een pincet om de antennekabel los te koppelen.
    • Verwijder de beugel die over de flexkabel van de achterste camera heen is geplaatst.

    • Gebruik een pincet om de antennekabel los te koppelen.

  18. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabels van de volumeknoppen en de aan-/uitknop, aan de linker onderkant van het main board, los te koppelen. Wrik met het platte einde van je spudger onder de rechter bovenkant van het main board om deze omhoog en los te wrikken. Verwijder het main board.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabels van de volumeknoppen en de aan-/uitknop, aan de linker onderkant van het main board, los te koppelen.

    • Wrik met het platte einde van je spudger onder de rechter bovenkant van het main board om deze omhoog en los te wrikken.

    • Verwijder het main board.

  19. Verwijder de interconnectkabel van de antenne. Verwijder de aan-/uitknop en volumeknopmodules.
    • Verwijder de interconnectkabel van de antenne.

    • Verwijder de aan-/uitknop en volumeknopmodules.

  20. Gebruik een pincet om de oorstukspeaker te verwijderen. Verwijder de rode, rubberen pakking. Verwijder de omgevingslichtsensor en de nabijheidssensor.
    • Gebruik een pincet om de oorstukspeaker te verwijderen.

    • Verwijder de rode, rubberen pakking.

    • Verwijder de omgevingslichtsensor en de nabijheidssensor.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

84.932 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

134 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 9

Afgelopen 30 dagen: 47

Altijd: 4,428