Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Heb je moeite om de draad door het oog van de naald te halen? Geen zorgen—een draaddoorhaler maakt het makkelijk voor je.

Gereedschap

Onderdelen

  1. Pak de draaddoorsteker vast in je ene hand en de naald in je andere hand. Steek het ijzerdraadje door het oog van de naald.
    • Pak de draaddoorsteker vast in je ene hand en de naald in je andere hand.

    • Steek het ijzerdraadje door het oog van de naald.

  2. Hou de naald en de draaddoorsteker in één hand vast. Zorg dat het ijzerdraad van de draaddoorsteker door het oog van de naald blijft steken. Met de andere hand steek je de draad van je garen door de ijzeren lus. Zorgt ervoor dat de draad een paar centimeter uitsteekt.
    • Hou de naald en de draaddoorsteker in één hand vast. Zorg dat het ijzerdraad van de draaddoorsteker door het oog van de naald blijft steken.

    • Met de andere hand steek je de draad van je garen door de ijzeren lus.

    • Zorgt ervoor dat de draad een paar centimeter uitsteekt.

  3. Vouw het uiteinde van de draad terug naar beneden en pak vervolgens, zoals je op deze foto kan zien, de twee draden samen vast. Vouw het uiteinde van de draad terug naar beneden en pak vervolgens, zoals je op deze foto kan zien, de twee draden samen vast.
    • Vouw het uiteinde van de draad terug naar beneden en pak vervolgens, zoals je op deze foto kan zien, de twee draden samen vast.

  4. Terwijl je beide draden vasthoudt, trek je de draaddoorsteker terug door het oog van de naald. Als de ijzeren lus door de naald heen is, laat je het uiteinde van de draad van je garen los. Trek de draaddoorsteker verder weg van de naald. Zo trek je het einde van de draad van je garen door de naald.
    • Terwijl je beide draden vasthoudt, trek je de draaddoorsteker terug door het oog van de naald.

    • Als de ijzeren lus door de naald heen is, laat je het uiteinde van de draad van je garen los.

    • Trek de draaddoorsteker verder weg van de naald. Zo trek je het einde van de draad van je garen door de naald.

  5. Trek de draad van je garen verder tot de einden van je draad even lang zijn. Pak beide stukken draad vast, leg een knoop bij het einde van de draad en trek deze strak vast. De knoop zorgt dat de draad niet meer van de naald los kan komen (mits deze niet breekt) en geeft je een dubbele draad om mee te naaien. Als je echter liever enkeldraad gebruikt, leg je enkel een knoop in één van de uiteinden. Zorg wel dat je deze knoop om het andere stuk draad heen knoopt.
    • Trek de draad van je garen verder tot de einden van je draad even lang zijn.

    • Pak beide stukken draad vast, leg een knoop bij het einde van de draad en trek deze strak vast.

    • De knoop zorgt dat de draad niet meer van de naald los kan komen (mits deze niet breekt) en geeft je een dubbele draad om mee te naaien. Als je echter liever enkeldraad gebruikt, leg je enkel een knoop in één van de uiteinden. Zorg wel dat je deze knoop om het andere stuk draad heen knoopt.

Eindstreep

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Brittany McCrigler

Lid sinds: 05-03-12

86.006 Reputatie

thank you for this

it helped me with

sewing project

Swathika E - Antwoord

For years I have been doing this the hard way. I had no idea what the threader was. I have thrown so many away not knowing what they were. Thank you so much. You've made what i enjoy doing (sewing projects), even more enjoyable.

Shannon B, 01/06/2016

Shannon Beecham - Antwoord

Though I had a needle threader but didn't know how to use it ?

Your guidelines really helped me. Thanks a lot.

vickysos - Antwoord

Thank you. My automatic needle threader on sewing machine is off track and I'm not in the mood to locate online how to fix/correct it today. I had plenty of handheld and long neck serger needle threaders in my stash and couldn't figure out how to thread my needle on sewing machine with the long neck threader, but you helped me with that, thanks.

Bonita W - Antwoord

Thank you you are a Life saver!!!!

ciaaratpaen - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 214

Afgelopen 7 dagen: 1,194

Afgelopen 30 dagen: 5,666

Altijd: 335,321