Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Verticale lijnen vormen een veelvoorkomend probleem voor doe-het-zelvers die het scherm van hun iPhone vervangen. Vaak ligt het niet aan het scherm, maar kan het worden opgelost met simpele probleemoplossing.

Als het probleem zich voor blijft doen na deze probleemoplossing kan het zijn dat je een kapot scherm hebt.

    • ESO is een veelvoorkomend falen bij niet goed functionerende schermen.

    • Aard jezelf en je toestel om mogelijke opgeladen spanning te ontladen voordat je je telefoon repareert. Je kunt dit het beste doen met een anti-statische mat en door het dragen van een anti-statische polsband.

  1. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  2. Check de aansluitingen van het scherm, waaronder de kabels en het logic board. Als er vuil of stof in de aansluiting zit, zal deze geen goede verbinding maken. Maak dit in dat geval schoon met een zachte borstel en hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%). Inspecteer de aansluitingen en maak schoon waar nodig. Isopropyl alcohol kan milde huid- en oogirritaties veroorzaken. Gebruik daarom handschoenen en draag oogbescherming terwijl je met isopropyl alcohol werkt. Isopropyl alcohol kan milde huid- en oogirritaties veroorzaken. Gebruik daarom handschoenen en draag oogbescherming terwijl je met isopropyl alcohol werkt.
    • Check de aansluitingen van het scherm, waaronder de kabels en het logic board. Als er vuil of stof in de aansluiting zit, zal deze geen goede verbinding maken. Maak dit in dat geval schoon met een zachte borstel en hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%). Inspecteer de aansluitingen en maak schoon waar nodig.

    • Isopropyl alcohol kan milde huid- en oogirritaties veroorzaken. Gebruik daarom handschoenen en draag oogbescherming terwijl je met isopropyl alcohol werkt.

  3. Het scherm heeft een IC die beschadigd zou kunnen zijn. Check vooral de linker en rechter bovenhoeken. Als er enige vorm van schade is, is dit onderdeel waarschijnlijk kapot en zal deze moeten worden vervangen door een nieuwe.
    • Het scherm heeft een IC die beschadigd zou kunnen zijn. Check vooral de linker en rechter bovenhoeken. Als er enige vorm van schade is, is dit onderdeel waarschijnlijk kapot en zal deze moeten worden vervangen door een nieuwe.

Conclusie

Schermen zijn kwetsbaar.

100%

Begin met vertalen ›

Matt Zieminski

Lid sinds: 23-02-15

7.895 Reputatie

Team

Master Techs Lid van Master Techs

Community

294 Leden

i had a same problem so can someone sent me the video so that video will help me a lot thanks

Suman Biswa - Antwoord

i have 4he same problem, mines worse, soon as i turn it on verticle lines its bad you cannot see any thing only lines.. brand new screen with lcd, its not working!!! any solutions? im thinking of o new logic board…

jubonygill - Antwoord

I had the same problem when removing and installing an iPhone 6 plus battery. After connecting all four flex cables to the mother board the phone either would not boot up or there were vertical lines on the display. Basics, basics, basics……unplug battery connector. Unplug all four flex cable connectors. Re-attach all four flex cable connectors, then connect battery flex cable. After installing both metal shields and closing the phone it booted up properly and worked just like new. Viola!

bassinbill42 - Antwoord

Did you have any problems after doing that to your phone? Or does it still have the lines?

sscorpion34 -

How to fix the vertical lines camera on iPhone 6

Renz Mendi - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 266

Afgelopen 7 dagen: 1,747

Afgelopen 30 dagen: 7,702

Altijd: 308,925