Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Zie hier hoe je de soldeerresten van twee punten op een logic board verwijdert. In deze handleiding wordt gewerkt met een Chinese A13 All Winner-tablet en worden de soldeerpunten van de batterij schoongemaakt zodat er een nieuwe batterij kan worden geïnstalleerd.

  1. De materialen die je voor deze handleiding nodig hebt, zijn: een soldeerbout, soldeerpasta en desoldeerdraad.
    • De materialen die je voor deze handleiding nodig hebt, zijn: een soldeerbout, soldeerpasta en desoldeerdraad.

  2. Er zijn vele verschillende soorten soldeerpasta, waarvan er ook vele in een spuitachtige tube worden geleverd. Dit maakt het makkelijker om de pasta op precies de juiste plek aan te brengen.
    • Er zijn vele verschillende soorten soldeerpasta, waarvan er ook vele in een spuitachtige tube worden geleverd. Dit maakt het makkelijker om de pasta op precies de juiste plek aan te brengen.

    • In deze handleiding maak ik gebruik van een plastic openingstool om wat pasta op te scheppen en het vervolgens aan te brengen op de exacte locatie op het logic board.

  3. De verbindingen die ik in deze handleiding ga desolderen bevinden zich in rechtsboven de SPK-locatie op de foto.
    • De verbindingen die ik in deze handleiding ga desolderen bevinden zich in rechtsboven de SPK-locatie op de foto.

  4. Plaats wat desoldeerdraad op de soldeerverbinding en druk de punt van je soldeerbout erop zodat de draad verwarmd wordt en de oude soldeer absorbeert. Onthoud dat de onderdelen op het logic board erg kwetsbaar zijn en dat een teveel aan warmte de onderdelen permanent kan beschadigen.
    • Plaats wat desoldeerdraad op de soldeerverbinding en druk de punt van je soldeerbout erop zodat de draad verwarmd wordt en de oude soldeer absorbeert.

    • Onthoud dat de onderdelen op het logic board erg kwetsbaar zijn en dat een teveel aan warmte de onderdelen permanent kan beschadigen.

    • Til het desoldeerdraad en de soldeerbout tegelijkertijd van het logic board op. Als je dit niet doet kan de soldeer weer verharden en zorgen dat het draad aan het logic board vast wordt gesoldeerd. In het ergste geval trek je, als je het desoldeerdraad hard wegtrekt, een soldeerverbinding kapot.

  5. Zo blijven er twee schone soldeerpunten over op het logic board. Deze zijn klaar om een nieuwe soldeerverbinding aan te gaan.
    • Zo blijven er twee schone soldeerpunten over op het logic board. Deze zijn klaar om een nieuwe soldeerverbinding aan te gaan.

Eindstreep

en nl

100%

Manusje van Alles helpt ons de wereld te herstellen! Wil je bijdragen?
Begin met vertalen ›

Romin

Lid sinds: 29-04-13

3.528 Reputatie

1 Handleiding geschreven

Één commentaar

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 3

Afgelopen 7 dagen: 31

Afgelopen 30 dagen: 151

Altijd: 10,596