Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Als het toetsenbord van je HP ProBook 450 G3 niet meer reageert, kan het zijn dat er vuiligheid onder de toetsen zit of dat de aansluiting tussen het toetsenbord en het frame van de computer kapot is. De makkelijkste manier om dit probleem op te lossen is door het toetsenbord met een luchtcompressor schoon te maken of het toetsenbord volledig te vervangen. Zorg dat je, voordat je deze handleiding gebruikt om je toetsenbord te vervangen, eerst zeker stelt dat de Filter Keys-toegankelijkheidsfunctie is uitgeschakeld. Soms wordt deze functie per ongeluk ingeschakeld en lijkt het erop dat de toetsen niet meer reageren. Om deze functie uit te schakelen, houd je de rechter Shift-toets gedurende acht seconden in, of schakel je deze uit in het toegangscentrum in het Windows-controlemenu. Als de Filter Keys-toegankelijkheidsfunctie niet ingeschakeld was, volg je de instructies in deze handleiding om je toetsenbord op veilige en juiste wijze te verwijderen. Zorg dat je je laptop, voordat je met deze handleiding begint, hebt uitgeschakeld en deze van de oplader is losgekoppeld.

  1. Schakel je laptop volledig uit. Draai de laptop om.
    • Schakel je laptop volledig uit.

    • Draai de laptop om.

    • Plaats de laptop zodanig dat de twee ventilatie-openingen aan de onderkant van de laptop omhoog en van je weg wijzen.

  2. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de 6.8 mm lange schroef, die het ventilatiepaneel aan de laptop bevestigt, te verwijderen. Gebruik een spudger om het ventilatiepaneel uit de laptop los te wrikken. Schuif het ventilatiepaneel uit de onderkant van de laptop.
    • Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de 6.8 mm lange schroef, die het ventilatiepaneel aan de laptop bevestigt, te verwijderen.

    • Gebruik een spudger om het ventilatiepaneel uit de laptop los te wrikken.

    • Schuif het ventilatiepaneel uit de onderkant van de laptop.

  3. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de zwarte 3.2 mm lange schroef, die de harde schijf aan de linkerzijde van de laptop bevestigt, te verwijderen. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de zwarte 3.2 mm lange schroef, die de harde schijf aan de linkerzijde van de laptop bevestigt, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de zwarte 3.2 mm lange schroef, die de harde schijf aan de linkerzijde van de laptop bevestigt, te verwijderen.

  4. Gebruik je spudger om de linkerzijde van de harde schijf omhoog te tillen. Trek de harde schijf diagonaal naar links om deze van de laptop los te krijgen.
    • Gebruik je spudger om de linkerzijde van de harde schijf omhoog te tillen.

    • Trek de harde schijf diagonaal naar links om deze van de laptop los te krijgen.

  5. Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die je kunt vinden onder de plek waar de harde schijf zich bevond. Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die zich linksonder de ronde, zilver-zwarte ventilator bevindt. Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die zich linksonder de ronde, zilver-zwarte ventilator bevindt.
    • Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die je kunt vinden onder de plek waar de harde schijf zich bevond.

    • Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die zich linksonder de ronde, zilver-zwarte ventilator bevindt.

  6. Gebruik je spudger om de twee zwarte lipjes naar beneden te drukken. Je kunt deze vinden op de plek waar de harde schijf zich bevond. Druk de twee zwarte lipjes omlaag totdat deze losklikken en vrijkomen. Druk de twee zwarte lipjes omlaag totdat deze losklikken en vrijkomen.
    • Gebruik je spudger om de twee zwarte lipjes naar beneden te drukken. Je kunt deze vinden op de plek waar de harde schijf zich bevond.

    • Druk de twee zwarte lipjes omlaag totdat deze losklikken en vrijkomen.

  7. Plaats de laptop zo dat het toetsenbord omhoog en naar je toe wijst. Steek je spudger tussen de rand van het toetsenbord en het frame van de computer. Schuif je spudger langs de buitenkant van het toetsenbord tot het toetsenbord los komt.
    • Plaats de laptop zo dat het toetsenbord omhoog en naar je toe wijst.

    • Steek je spudger tussen de rand van het toetsenbord en het frame van de computer.

    • Schuif je spudger langs de buitenkant van het toetsenbord tot het toetsenbord los komt.

    • Trek het toetsenbord met beleid weg van de body van de laptop.

    • Trek het toetsenbord niet volledig weg aangezien deze nog is verbonden met een kabelaansluiting die eronder ligt.

  8. Gebruik een spudger om de zwarte sluitarm op de toetsenbordaansluiting op voorzichtige wijze omhoog te trekken. Schuif de lintkabel van de toetsenbordaansluiting uit het contact.
    • Gebruik een spudger om de zwarte sluitarm op de toetsenbordaansluiting op voorzichtige wijze omhoog te trekken.

    • Schuif de lintkabel van de toetsenbordaansluiting uit het contact.

    • Verwijder het toetsenbord.

    • Om de linktabel van het toetsenbord weer aan te sluiten, schuif je de aansluiting in het contact en duw je de zwarte sluitarm weer omlaag.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Sebastian Dow

Lid sinds: 23-01-20

803 Reputatie

Team

Cal Poly, Team S1-G3, White Winter 2020 Lid van Cal Poly, Team S1-G3, White Winter 2020

CPSU-WHITE-W20S1G3

4 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 1

Afgelopen 7 dagen: 19

Afgelopen 30 dagen: 92

Altijd: 1,808