Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Als de batterij van je HP ProBook 450 G4 laptop z'n lading snel verliest, duidt dit erop dat je batterij waarschijnlijk oud en versleten is. Alle laptops hebben een bepaalde levensduur en na verloop van tijd is het normaal dat de batterij slijt. De beste manier om dit probleem op te lossen is door het vervangen van je oude batterij. Zorg echter dat je, voordat je deze handleiding gebruikt om je batterij te vervangen, eerst zeker stelt dat je batterijkabel niet kapot is. In sommige gevallen is het namelijk nodig om de batterijkabel en niet de batterij zelf te vervangen om het probleem op te lossen. Deze handleiding is gemaakt om je te laten zien hoe je de batterij van je laptop op veilige en simpele wijze verwijdert. Zorg dat je je laptop, voordat je begint met deze handleiding, volledig uitschakelt en van de oplader loskoppelt.

  1. Schakel je laptop volledig uit. Draai de laptop om.
    • Schakel je laptop volledig uit.

    • Draai de laptop om.

    • Plaats de laptop zodanig dat de twee ventilatie-openingen aan de onderkant van de laptop omhoog en van je weg wijzen.

  2. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de 6.8 mm lange schroef, die het ventilatiepaneel aan de laptop bevestigt, te verwijderen. Gebruik een spudger om het ventilatiepaneel uit de laptop los te wrikken. Schuif het ventilatiepaneel uit de onderkant van de laptop.
    • Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de 6.8 mm lange schroef, die het ventilatiepaneel aan de laptop bevestigt, te verwijderen.

    • Gebruik een spudger om het ventilatiepaneel uit de laptop los te wrikken.

    • Schuif het ventilatiepaneel uit de onderkant van de laptop.

  3. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de zwarte 3.2 mm lange schroef, die de harde schijf aan de linkerzijde van de laptop bevestigt, te verwijderen. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de zwarte 3.2 mm lange schroef, die de harde schijf aan de linkerzijde van de laptop bevestigt, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de zwarte 3.2 mm lange schroef, die de harde schijf aan de linkerzijde van de laptop bevestigt, te verwijderen.

  4. Gebruik je spudger om de linkerzijde van de harde schijf omhoog te tillen. Trek de harde schijf diagonaal naar links om deze van de laptop los te krijgen.
    • Gebruik je spudger om de linkerzijde van de harde schijf omhoog te tillen.

    • Trek de harde schijf diagonaal naar links om deze van de laptop los te krijgen.

  5. Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die je kunt vinden onder de plek waar de harde schijf zich bevond. Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die zich linksonder de ronde, zilver-zwarte ventilator bevindt. Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die zich linksonder de ronde, zilver-zwarte ventilator bevindt.
    • Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die je kunt vinden onder de plek waar de harde schijf zich bevond.

    • Verwijder de 6.6 mm lange T8 Torx-schroef die zich linksonder de ronde, zilver-zwarte ventilator bevindt.

  6. Gebruik je spudger om de twee zwarte lipjes naar beneden te drukken. Je kunt deze vinden op de plek waar de harde schijf zich bevond. Druk de twee zwarte lipjes omlaag totdat deze losklikken en vrijkomen. Druk de twee zwarte lipjes omlaag totdat deze losklikken en vrijkomen.
    • Gebruik je spudger om de twee zwarte lipjes naar beneden te drukken. Je kunt deze vinden op de plek waar de harde schijf zich bevond.

    • Druk de twee zwarte lipjes omlaag totdat deze losklikken en vrijkomen.

  7. Plaats de laptop zo dat het toetsenbord omhoog en naar je toe wijst. Steek je spudger tussen de rand van het toetsenbord en het frame van de computer. Schuif je spudger langs de buitenkant van het toetsenbord tot het toetsenbord los komt.
    • Plaats de laptop zo dat het toetsenbord omhoog en naar je toe wijst.

    • Steek je spudger tussen de rand van het toetsenbord en het frame van de computer.

    • Schuif je spudger langs de buitenkant van het toetsenbord tot het toetsenbord los komt.

    • Trek het toetsenbord met beleid weg van de body van de laptop.

    • Trek het toetsenbord niet volledig weg aangezien deze nog is verbonden met een kabelaansluiting die eronder ligt.

  8. Gebruik een spudger om de zwarte sluitarm op de toetsenbordaansluiting op voorzichtige wijze omhoog te trekken. Schuif de lintkabel van de toetsenbordaansluiting uit het contact.
    • Gebruik een spudger om de zwarte sluitarm op de toetsenbordaansluiting op voorzichtige wijze omhoog te trekken.

    • Schuif de lintkabel van de toetsenbordaansluiting uit het contact.

    • Verwijder het toetsenbord.

    • Om de linktabel van het toetsenbord weer aan te sluiten, schuif je de aansluiting in het contact en duw je de zwarte sluitarm weer omlaag.

  9. Draai de laptop om en leg deze met de onderkant naar boven. Verwijder de zeven 6.8 mm lange T8 Torx-schroeven aan de onderkant van de laptop.
    • Draai de laptop om en leg deze met de onderkant naar boven.

    • Verwijder de zeven 6.8 mm lange T8 Torx-schroeven aan de onderkant van de laptop.

  10. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de drie 6.6 mm lange schroeven linksbovenin de laptop te verwijderen. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de drie 6.6 mm lange schroeven linksbovenin de laptop te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de drie 6.6 mm lange schroeven linksbovenin de laptop te verwijderen.

  11. Gebruik je spudger om de cd-lezer uit de laptop te schuiven. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de twee 3.2 mm lange schroeven, onder de plek waar de klep van de cd-lezer zat, te verwijderen.
    • Gebruik je spudger om de cd-lezer uit de laptop te schuiven.

    • Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de twee 3.2 mm lange schroeven, onder de plek waar de klep van de cd-lezer zat, te verwijderen.

  12. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de twee 6.6 mm lange schroeven te verwijderen. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de twee 6.6 mm lange schroeven te verwijderen. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de twee 6.6 mm lange schroeven te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de twee 6.6 mm lange schroeven te verwijderen.

  13. Draai de laptop weer om, zodat de touchpad naar boven wijst. Verwijder de zes 6.6 mm lange T8 Torx-schroeven op de plek waar het toetsenbord zich bevond.
    • Draai de laptop weer om, zodat de touchpad naar boven wijst.

    • Verwijder de zes 6.6 mm lange T8 Torx-schroeven op de plek waar het toetsenbord zich bevond.

  14. Gebruik je spudger om de negen kabelaansluitingen, die de bovenste behuizing aan de body van de laptop bevestigen, los te koppelen. Wees extra voorzichtig bij het loskoppelen van de kabelaansluitingen, aangezien deze makkelijk kunnen scheuren of anderszins beschadigd kunnen worden. Wees extra voorzichtig bij het loskoppelen van de kabelaansluitingen, aangezien deze makkelijk kunnen scheuren of anderszins beschadigd kunnen worden.
    • Gebruik je spudger om de negen kabelaansluitingen, die de bovenste behuizing aan de body van de laptop bevestigen, los te koppelen.

    • Wees extra voorzichtig bij het loskoppelen van de kabelaansluitingen, aangezien deze makkelijk kunnen scheuren of anderszins beschadigd kunnen worden.

  15. Steek je spudger tussen de bovenste behuizing van de laptop en het buitenste frame. Schuif je spudger langs de buitenkant van de laptop totdat de bovenste behuizing loskomt.
    • Steek je spudger tussen de bovenste behuizing van de laptop en het buitenste frame.

    • Schuif je spudger langs de buitenkant van de laptop totdat de bovenste behuizing loskomt.

    • Verwijder de bovenste behuizing.

  16. Steek je openingstool onder de linkerzijde van de batterij om deze uit de laptop te verwijderen. Steek je openingstool onder de linkerzijde van de batterij om deze uit de laptop te verwijderen.
    • Steek je openingstool onder de linkerzijde van de batterij om deze uit de laptop te verwijderen.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze handleiding in omgekeerde volgorde.

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Sebastian Dow

Lid sinds: 23-01-20

803 Reputatie

Team

Cal Poly, Team S1-G3, White Winter 2020 Lid van Cal Poly, Team S1-G3, White Winter 2020

CPSU-WHITE-W20S1G3

4 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 12

Afgelopen 7 dagen: 73

Afgelopen 30 dagen: 338

Altijd: 4,455