Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Deze handleiding laat je zien hoe je de batterij van je HP Pavilion x360 14m-ba114dx laptop vervangt. De batterij vormt de primaire stroomvoorziening van je laptop en houdt de lading vast die het mogelijk maakt om je laptop onderweg te gebruiken. Als de batterij van je laptop niet meer oplaadt of je laptop gaat niet meer aan, kan het zijn dat je batterij kapot of versleten is. Bezoek eerst de probleemoplossingspagina van de HP Pavilion x360 14m-ba114dx om mogelijke oplossingen voor je probleem te vinden. Als geen van de voorgestelde oplossingen je probleem oplost, kun je deze handleiding gebruiken om de batterij te vervangen.

Als je na het openen van je laptop ziet dat je batterij gezwollen is, verwijder deze dan met extra voorzichtigheid. Laad je batterij niet meer op als deze gezwollen is en houd de batterij altijd in een ruimte op kamertemperatuur. Bied je kapotte of gezwollen batterij tot slot aan op een plek die weet hoe ze de batterij kunnen verwerken of recyclen. Kijk voor meer informatie over hoe om te gaan met een gezwollen batterij op deze pagina.

Zorg dat je je oplader uit de laptop verwijdert en je je laptop volledig uitschakelt voordat je met deze handleiding begint.

  1. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de drie 5 mm lange schroeven, die langs de onderkant van de achterste behuizing zijn geplaatst, te verwijderen. Gebruik een Phillips #0 schorevendraaier om de 6 mm lange schroeven aan de bovenkant van de achterste behuizing te verwijderen. Gebruik een Phillips #0 schorevendraaier om de 6 mm lange schroeven aan de bovenkant van de achterste behuizing te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de drie 5 mm lange schroeven, die langs de onderkant van de achterste behuizing zijn geplaatst, te verwijderen.

    • Gebruik een Phillips #0 schorevendraaier om de 6 mm lange schroeven aan de bovenkant van de achterste behuizing te verwijderen.

  2. Gebruik het platte einde van je spudger om de twee rubberen voetjes aan de bovenkant van de achterste behuizing omhoog te duwen. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de 8 mm lange schroeven onder iedere rubberen voet te verwijderen. Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de 8 mm lange schroeven onder iedere rubberen voet te verwijderen.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de twee rubberen voetjes aan de bovenkant van de achterste behuizing omhoog te duwen.

    • Gebruik een Phillips #0 schroevendraaier om de 8 mm lange schroeven onder iedere rubberen voet te verwijderen.

  3. Open de laptop en klap het scherm de volledige 360 graden om, zodat het scherm op de tafel komt te liggen. Op deze manier is het mogelijk dat, als je de laptop beweegt, het scherm beschadigd raakt. Zorg daarom dat je het scherm op een mat of een kleed legt zodat het scherm niet beschadigd raakt. Gebruik het dunnere eind van een plastic iFixit-openingstool en wrik het toetsenbordpaneel, vanaf de bovenkant waar ook de scharnieren zich bevinden, omhoog tot deze open is.
    • Open de laptop en klap het scherm de volledige 360 graden om, zodat het scherm op de tafel komt te liggen.

    • Op deze manier is het mogelijk dat, als je de laptop beweegt, het scherm beschadigd raakt. Zorg daarom dat je het scherm op een mat of een kleed legt zodat het scherm niet beschadigd raakt.

    • Gebruik het dunnere eind van een plastic iFixit-openingstool en wrik het toetsenbordpaneel, vanaf de bovenkant waar ook de scharnieren zich bevinden, omhoog tot deze open is.

  4. Gebruik de plastic iFixit-openingstool en de iFixit-openingsplectrums en wrik het toetsenbordpaneel via rondom de gehele buitenkant omhoog totdat deze loskomt. Gebruik de plastic iFixit-openingstool en de iFixit-openingsplectrums en wrik het toetsenbordpaneel via rondom de gehele buitenkant omhoog totdat deze loskomt. Gebruik de plastic iFixit-openingstool en de iFixit-openingsplectrums en wrik het toetsenbordpaneel via rondom de gehele buitenkant omhoog totdat deze loskomt.
    • Gebruik de plastic iFixit-openingstool en de iFixit-openingsplectrums en wrik het toetsenbordpaneel via rondom de gehele buitenkant omhoog totdat deze loskomt.

  5. Pak het toetsenbordpaneel met beide handen vast en til deze omhoog. Verwijder deze nog niet helemaal.
    • Pak het toetsenbordpaneel met beide handen vast en til deze omhoog. Verwijder deze nog niet helemaal.

    • Til het toetsenbord niet volledig uit de laptop, aangezien deze nog steeds door middel van ZIF-aansluitingen aan de laptop verbonden is.

  6. Gebruik een plastic spudger en verwijder de ZIF-aansluiting die het moederbord aan het touchpad en het toetsenbord verbinden. Gebruik het platte einde van je spudger om het kapje bovenop de aansluiting omhoog te duwen. De aansluiting kan dan als het goed is uit het contact worden geschoven. Herhaal deze stap bij alle drie de aansluitingen. Herhaal deze stap bij alle drie de aansluitingen.
    • Gebruik een plastic spudger en verwijder de ZIF-aansluiting die het moederbord aan het touchpad en het toetsenbord verbinden. Gebruik het platte einde van je spudger om het kapje bovenop de aansluiting omhoog te duwen. De aansluiting kan dan als het goed is uit het contact worden geschoven.

    • Herhaal deze stap bij alle drie de aansluitingen.

  7. Gebruik het platte einde van je spudger om de ZIF-aansluiting die de volumeknop en hoofdtelefoonjack met het moederbord verbindt los te koppelen. De lintkabel van deze ZIF-aansluiting is op het midden van de batterij gelijmd. Je hoeft de lintkabel niet van de batterij te verwijderen om de batterij te kunnen verwijderen. Zorg echter wel dat je de kabel aan beide uiteinden loskoppelt.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de ZIF-aansluiting die de volumeknop en hoofdtelefoonjack met het moederbord verbindt los te koppelen.

    • De lintkabel van deze ZIF-aansluiting is op het midden van de batterij gelijmd. Je hoeft de lintkabel niet van de batterij te verwijderen om de batterij te kunnen verwijderen. Zorg echter wel dat je de kabel aan beide uiteinden loskoppelt.

  8. Gebruik een Phillips #1 schroevendraaier om de zeven 4 mm lange schroeven rondom de batterij te verwijderen. Haal de ZIF-aansluiting met beleid uit de weg om de in het oranje gemarkeerde schroef te kunnen bereiken. Gebruik vervolgens je Phillips #1 schroevendraaier om deze los te draaien.
    • Gebruik een Phillips #1 schroevendraaier om de zeven 4 mm lange schroeven rondom de batterij te verwijderen.

    • Haal de ZIF-aansluiting met beleid uit de weg om de in het oranje gemarkeerde schroef te kunnen bereiken. Gebruik vervolgens je Phillips #1 schroevendraaier om deze los te draaien.

  9. Gebruik het dunne einde van je plastic iFixit-openingstool, wrik de batterij uit de batterij-inkeping in de behuizing van de laptop. Gebruik je vingers vervolgens om de batterij uit de laptop te verwijderen. Gebruik je vingers vervolgens om de batterij uit de laptop te verwijderen.
    • Gebruik het dunne einde van je plastic iFixit-openingstool, wrik de batterij uit de batterij-inkeping in de behuizing van de laptop.

    • Gebruik je vingers vervolgens om de batterij uit de laptop te verwijderen.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze handleiding in omgekeerde volgorde.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 10

Afgelopen 7 dagen: 106

Afgelopen 30 dagen: 428

Altijd: 4,075