Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

De vervangingshandleiding laat zie hoe je het toetsenbord van de HP Envy x360 m6-w103dx kunt vervangen. Om de handleiding te voltooien heb je een plastic openingstool, een #0 Phillips schroevendraaier en een anti-statische polsband nodig.

Draag de anti-statische polsband en bevestig deze aan een metalen oppervlak om te voorkomen dat je gevoelige elektrische onderdelen beschadigt. Zorg dat je computer niet aan de oplader ligt en dat deze is uitgeschakeld voordat je de binnenste onderdelen aanraakt.

  1. Zorg dat je laptop is uitgeschakeld voordat je begint met deze reparatie. Verwijder, met behulp van een openingsplectrum, de vier rubberen voetjes en de vier schroefbeschermingen.
    • Zorg dat je laptop is uitgeschakeld voordat je begint met deze reparatie.

    • Verwijder, met behulp van een openingsplectrum, de vier rubberen voetjes en de vier schroefbeschermingen.

  2. Schroef de twaalf 6 mm lange schroeven los uit de bodem van de laptop met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier. Schroef de twaalf 6 mm lange schroeven los uit de bodem van de laptop met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier.
    • Schroef de twaalf 6 mm lange schroeven los uit de bodem van de laptop met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier.

  3. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  4. Open de laptop op voorzichtige wijze, met het toetsenbord naar boven wijzend. Wrik, met behulp van je openingsplectrum, langs de rand van het toetsenbord totdat het toetsenbord lichtjes omhoog getild kan worden. Trek, bij het omhoog tillen van het toetsenbord, niet te hard. Om het toetsenbord er volledig uit te kunnen halen, moet er een aantal kabels worden losgekoppeld.
    • Open de laptop op voorzichtige wijze, met het toetsenbord naar boven wijzend.

    • Wrik, met behulp van je openingsplectrum, langs de rand van het toetsenbord totdat het toetsenbord lichtjes omhoog getild kan worden.

    • Trek, bij het omhoog tillen van het toetsenbord, niet te hard. Om het toetsenbord er volledig uit te kunnen halen, moet er een aantal kabels worden losgekoppeld.

  5. Til het toetsenbord omhoog totdat je de kabels, die aan het moederbord verbonden zijn, kunt zien. Klap de flapjes op iedere ZIF-aansluiting die de kabels aan het moederbord bevestigt rustig omhoog met behulp van een spudger. Als je iedere flap omhoog hebt geklapt, kun je de bijbehorende lintkabel er gemakkelijk uithalen. Maak het toetsenbord volledig los.
    • Til het toetsenbord omhoog totdat je de kabels, die aan het moederbord verbonden zijn, kunt zien.

    • Klap de flapjes op iedere ZIF-aansluiting die de kabels aan het moederbord bevestigt rustig omhoog met behulp van een spudger. Als je iedere flap omhoog hebt geklapt, kun je de bijbehorende lintkabel er gemakkelijk uithalen.

    • Maak het toetsenbord volledig los.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Steven Ngo

Lid sinds: 10-10-19

732 Reputatie

Team

Cal Poly, Team S12-G2, Regan Fall 2019 Lid van Cal Poly, Team S12-G2, Regan Fall 2019

CPSU-REGAN-F19S12G2

4 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 1

Afgelopen 7 dagen: 3

Afgelopen 30 dagen: 10

Altijd: 154