Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je versleten of lege batterij te verwijderen uit je Fairphone 3.

Als je batterij gezwollen is, neem dan de nodige voorzorgsmaatregelen.

Gereedschap

Geen gereedschap opgegeven.

Onderdelen

  1. Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage. Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping onderaan de achterkant van je Fairphone 3 om de achterbehuizing los te maken.
    • Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage.

    • Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping onderaan de achterkant van je Fairphone 3 om de achterbehuizing los te maken.

    • Til de achterbehuizing op om de plastic clips los te maken.

  2. Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken. Trek de behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen. Om de behuizing terug te plaatsen, duw ze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit aan de telefoon.
    • Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken.

    • Trek de behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen.

    • Om de behuizing terug te plaatsen, duw ze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit aan de telefoon.

  3. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  4. Gebruik een vingernagel of een spudger om de batterij op te tillen aan de inkeping onderaan. Hef de batterij omhoog tot je ze goed kan vastnemen.
    • Gebruik een vingernagel of een spudger om de batterij op te tillen aan de inkeping onderaan.

    • Hef de batterij omhoog tot je ze goed kan vastnemen.

  5. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.
    • Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.

Conclusie

Kalibreer je nieuwe batterij voor optimale prestaties: Laad ze op tot 100%, en laat ze vervolgens nog minstens 2 uur opladen. Gebruik ze dan tot je telefoon uitvalt door een lege batterij. Laad de batterij tot slot ononderbroken op tot 100%. .

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg deze instructies in omgekeerde volgorde.

Breng je elektronisch afval naar een containerpark of inleverpunt.

87%

Maarten Depypere helpt ons de wereld te herstellen! Wil je bijdragen?
Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

64.368 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

123 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 4

Afgelopen 7 dagen: 22

Afgelopen 30 dagen: 103

Altijd: 958