Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

VHS-banden zijn momenteel ingehaald door andere vormen van video, zoals cd's of digitale opslag op computers of smartphones. Aangezien ze niet langer worden vervaardigd, kunnen VHS-banden die films, homevideo's of andere media bevatten permanent verloren gaan en kunnen ze niet meer worden bekeken als ze beschadigd zijn. Deze gids laat je zien hoe je een beschadigde VHS-band kunt repareren, zodat het grootste deel van de video opnieuw kan worden bekeken of kan worden omgezet naar een modern digitaal formaat voor bewaring.

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Verwijder de schroeven aan de onderkant van de VHS-behuizing met een kruiskopschroevendraaier #0. Verwijder de schroeven aan de onderkant van de VHS-behuizing met een kruiskopschroevendraaier #0. Verwijder de schroeven aan de onderkant van de VHS-behuizing met een kruiskopschroevendraaier #0.
    • Verwijder de schroeven aan de onderkant van de VHS-behuizing met een kruiskopschroevendraaier #0.

  2. Til de behuizing van de VHS band op. Til de behuizing van de VHS band op.
    • Til de behuizing van de VHS band op.

  3. Verwijder de bovenkant van de VHS-behuizing. Verwijder de bovenkant van de VHS-behuizing.
    • Verwijder de bovenkant van de VHS-behuizing.

  4. Vervang alle rollen die per ongeluk uit de VHS-behuizing vallen. Vervang alle rollen die per ongeluk uit de VHS-behuizing vallen. Vervang alle rollen die per ongeluk uit de VHS-behuizing vallen.
    • Vervang alle rollen die per ongeluk uit de VHS-behuizing vallen.

  5. Rol de videoband aan weerszijden van de VHS uit en laat deze op de juiste manier door de rollen lopen. Doe dit totdat je de beschadigde delen van de tape bereikt. Rol de videoband aan weerszijden van de VHS uit en laat deze op de juiste manier door de rollen lopen. Doe dit totdat je de beschadigde delen van de tape bereikt. Rol de videoband aan weerszijden van de VHS uit en laat deze op de juiste manier door de rollen lopen. Doe dit totdat je de beschadigde delen van de tape bereikt.
    • Rol de videoband aan weerszijden van de VHS uit en laat deze op de juiste manier door de rollen lopen. Doe dit totdat je de beschadigde delen van de tape bereikt.

  6. Knip de gekreukte en beschadigde delen van de VHS-tape af met een schaar. Knip de gekreukte en beschadigde delen van de VHS-tape af met een schaar. Knip de gekreukte en beschadigde delen van de VHS-tape af met een schaar.
    • Knip de gekreukte en beschadigde delen van de VHS-tape af met een schaar.

  7. Houd de onbeschadigde delen van de tape zo gelijkmatig mogelijk over elkaar.
    • Houd de onbeschadigde delen van de tape zo gelijkmatig mogelijk over elkaar.

  8. Knip het overlappende gedeelte van de tape schuin af. Knip het overlappende gedeelte van de tape schuin af.
    • Knip het overlappende gedeelte van de tape schuin af.

  9. Breng plakband aan op de matte kant van de twee bijpassende helften van de VHS-tape. Mogelijke schade aan het apparaat: Wikkel de plakband niet om de andere kant van de VHS-tape.
    • Breng plakband aan op de matte kant van de twee bijpassende helften van de VHS-tape.

    • Mogelijke schade aan het apparaat: Wikkel de plakband niet om de andere kant van de VHS-tape.

  10. Knip de overtollige plakband zo nauwkeurig mogelijk af op het formaat van de VHS-band. Je kan ook een scherp afbreekmes gebruiken tijdens voorgaande stappen. Je kan ook een scherp afbreekmes gebruiken tijdens voorgaande stappen.
    • Knip de overtollige plakband zo nauwkeurig mogelijk af op het formaat van de VHS-band.

    • Je kan ook een scherp afbreekmes gebruiken tijdens voorgaande stappen.

  11. Wind de geplakte VHS-tape terug in de behuizing. Wind de geplakte VHS-tape terug in de behuizing. Wind de geplakte VHS-tape terug in de behuizing.
    • Wind de geplakte VHS-tape terug in de behuizing.

  12. Plaats het deksel terug op de bovenkant van de VHS-behuizing. Plaats het deksel terug op de bovenkant van de VHS-behuizing. Plaats het deksel terug op de bovenkant van de VHS-behuizing.
    • Plaats het deksel terug op de bovenkant van de VHS-behuizing.

  13. Plaats de schroeven terug in de onderkant van de VHS-tape behuizing. Plaats de schroeven terug in de onderkant van de VHS-tape behuizing. Plaats de schroeven terug in de onderkant van de VHS-tape behuizing.
    • Plaats de schroeven terug in de onderkant van de VHS-tape behuizing.

Eindstreep

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

en nl

100%

Toon Konings helpt ons de wereld te herstellen! Wil je bijdragen?
Begin met vertalen ›

Nicholas Monroe

Lid sinds: 23-03-21

241 Reputatie

1 Handleiding geschreven

Team

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 11

Afgelopen 7 dagen: 36

Afgelopen 30 dagen: 187

Altijd: 763