Ga door naar hoofdinhoud

Video overzicht

Inleiding

We hebben onze PS5 eindelijk lang genoeg met rust kunnen laten voor een demontage. Je weet dat we altijd direct voor je klaarstaan om, in naam van ons allemaal, te klagen over apparaten die niet goed of makkelijk repareerbaar zijn—en jongen, jongen, deze keer menen we het echt. We hopen oprecht dat dit apparaat weer werkt als we klaar zijn met deze demontage. Maar die hoop houdt ons niet tegen—laten we deze unit een onderwerpen aan onze tools en scherpe ogen. Let's go!

Wil je meer en meer demontages en reparatienieuwtjes? Zorg dan dat je ons volgt op YouTube, Instagram en Twitter. Schrijf je ook in voor onze nieuwsbrief zodat je als eerste op de hoogte bent van al het nieuws betreffende nieuwe gadgets!

Deze demontage is geen reparatiehandleiding. Om je PlayStation 5 te repareren, gebruik onze reparatiehandleidingen.

  1. Demontage van de PlayStation 5, Demontage van de PlayStation 5: stap 1, afbeelding 1 van 2 Demontage van de PlayStation 5, Demontage van de PlayStation 5: stap 1, afbeelding 2 van 2
    • We hebben wat Spider-Man gespeeld, even goed bijgeslapen en daarom is het nu de hoogste tijd om deze PS5 te ontmantelen. De laatste volledige upgrade van de PlayStation, waarin het een heel getal betrof, was lang geleden, in november 2013. Dat maakt ons best wel nieuwsgierig. Dit is wat deze console ons te bieden heeft:

    • AMD op maat gemaakte 8-core / 16-thread 3.5 GHz Zen 2 CPU

    • AMD custom RDNA 2 GPU (2230 MHz met 36 compute-units)

    • 16 GB GDDR6 RAM

    • 825 GB aan SSD storage (plus een m.2 SSD uitbreidingsslot)

    • HDMI 2.1 connectiviteit met ondersteuning van 8K video bij 60 Hz, of 4K bij 120 Hz

    • De laatste spec is een belangrijke: willen we de cd-loze Digital Edition of de duurdere versie met 4K UHD Blu-ray drive demonteren?

    • We gooien een muntje op om dat te bepalen, maar gooien het per ongeluk in het cd-slot. Dus ja, dan demonteren we die maar.

    Dans la fente du lecteur de disque optique du coup. Pas du disque dur ^^

    Khetim Amine - Antwoord

    Bonjour ! Un grand merci pour l’attention et la remarque :) La prochaine fois, n’hésitez pas à corriger de suite. iFixit est un wiki où tout le monde peut contribuer.

    Claire Miesch -

    Greatly appreciate what you guys do.

    kingcuellar167 - Antwoord

  2. Demontage van de PlayStation 5: stap 2, afbeelding 1 van 3 Demontage van de PlayStation 5: stap 2, afbeelding 2 van 3 Demontage van de PlayStation 5: stap 2, afbeelding 3 van 3
    • Je zult vast en zeker gehoord hebben dat de PS5 nogal groot is—maar gelukkig past 'ie nog steeds in het röntgenapparaat van Creative Electron. Check de enorme ventilator en alle warmtepijpen die als een netwerk van snelwegen over elkaar heen lopen.

    • Dit apparaat stijgt absoluut uit boven haar voorganger—en dan hebben we het nog niet eens over de concurrentie.

    • Om deze gebogen unit stabiel te maken, heeft Sony een weloverwogen voet ontworpen, wat het mogelijk maakt voor deze PS5 om trots rechtop te staan of met verve op haar zij te liggen.

    • Er bevindt zich zelfs een bakje waar je de schroef van de voet in kan bewaren als je besluit je PS5 in horizontale modus te houden. Slim!

    • Aan de achterkant pronkt deze PS5 met haar diversiteit aan poorten: twee USB-A 3.0, LAN, HDMI 2.1 en twee-pins stroomaansluiting. Tel deze allemaal op bij het duo aan USB-poorten aan de voorkant (een type A en een type C) en je hebt heel wat mogelijkheden om dingen op deze unit aan te sluiten.

    • De PS5 heeft wel een optische audiopoort verloren ten opzichte van de PS4—wat mogelijkerwijs teleurstellend is als je nog steeds vertrouwt op een oudere receiver of sound bar.

    • Hoe buitenaards deze console ook oogt, de openingsprocedure is vrij gebruikersvriendelijk. Beide witte panelen komen met een lichte optil-en-schuif-beweging reeds los—wat ons direct de toegang geeft tot het M.2 SSD-uitbreidingsslot, de ventilator en... stofzuigbare stofpoorten.

    • Als het aankomt op het onderhouden van het koelsysteem van een console kunnen wij inmiddels wel stellen dat wij fan zijn van deze console.

    • Maar, om verder te komen dan waar we nu gestrand zijn, zullen we een T8 Torx-Security-schroevendraaier nodig hebben. (Waarom heeft de ventilator van je PS5 in godsnaam veiligheidsschroeven nodig?)

    • De PS5 implementeert "omnidirectionele" koeling, waarbij deze 120 mm dikke eekhoornkooi de lucht van beide kanten naar binnen zuigt. Dit apparaat is dus in staat om heel wat lucht te verplaatsen, terwijl Sony tegelijkertijd voorkomt dat het daarbij ook veel lawaai maakt.

    • Gelukkig is het uitbreidingsslot van de M.2-opslag zeer gemakkelijk toegankelijk. Verwijder één Phillips-schroef en een metalen schild en je bent klaar voor upgrades. Daar is goed over nagedacht door Sony, helemaal gezien het feit dat het ingebouwde geheugen zorgwekkend beperkt is..

    Here’s a question that will eventually come up when Sony release the firmware update that enables the M.2 expansion slot: What is the maximum z-height allowed in that bay with the slot cover installed/removed? Would it say fit a Gigabyte AORUS GP-ASM2NE6100TTTD (11.4mm with installed heatsink)?

    Howard D - Antwoord

    • Op onze weg voorwaarts komen we nog meer veiligheidsschroeven tegen. Eén van deze schroeven woont zelfs onder een "authenticiteitssticker" ("tamper-evident"-sticker)—gelukkig geen "Warranty Void"-sticker, wat illegaal zou zijn. (Zoals altijd kun je dingen aanpassen én je garantie behouden zolang je maar niets beschadigt.)

    • Na het verwijderen van de eerste helft van de zwarte, plasticen behuizing worden we begroet door de optische schijf.

    • De tengere optische schijf verzet zich bar weinig tegen zijn verwijdering uit de console—wat, gezien mogelijk toekomstige reparaties, goed nieuws is. Totdat je daadwerkelijk probeert deze schijf te verwijderen.

    • Net als bij de Xbox Series X geven onze testresultaten aan dat de optische schijf van de PS5 gecombineerd is met het moederbord. Dit betekent waarschijnlijk dat een vervangen optische schijf simpelweg weigert cd's te lezen.

    • Het kan zijn dat dit probleem te voorkomen is, dat is, als je bereid bent om de schijf te demonteren en het originele circuitboard te behouden. We zullen een update geven zodra we toekomen aan het testen van deze optie.

    • Heeft iemand aan Sony doorgegeven dat we van schroeven houden? Want deze stalen plaat is bevestigd met werkelijk een ton aan schroeven. Um, bedankt!

    • Eronder: een warmtepijp voor het koelen van een hele rij aan VRM's, welke verbonden is met een "baby fin stack". Het lijkt erop dat we hier de achterkant van het main board zien—wat inhoudt dat al de serieuzere koelhardware zich hieronder bevindt.

    • Zodoende lijkt het alsof we een punt bereiken waarbij het onmogelijk wordt nog om te draaien, dus laten we de hardware loshalen en het bord eruit flippen!

    • Yep, dat glimmende spul dat de processor bedekt is niets anders dan mimetisch poly-alloy vloeibaar metaal, de koning van high-performance thermisch interface-materiaal.

    • Vloeibaar metal is populair onder PC-modders en overklokkers omdat het een extreem efficiënte geleider van warmte is—significant veel efficiënter dan conventionele thermische pasta's en putties. Vertaling? Koele chip is sneller en maakt mooiere plaatjes.

    • Maar, met deze thermische geleiding komt er ook wat ongewenste elektrische geleiding bij kijken—dus je wilt niet dat dit onderdeel zich op de verkeerde plek bevindt.

    • Sony heeft een patent aangevraagd voor een geïsoleerde, met schuim beklede buidel die ervoor zorgt dat hun vloeibare metaal op het oppervlakte van de chip blijft liggen... zo lang je niet doet wat wij hier doen.

    Can i get the list of these tons of screw sizes?

    Mac Don - Antwoord

  6. Demontage van de PlayStation 5: stap 6, afbeelding 1 van 2 Demontage van de PlayStation 5: stap 6, afbeelding 2 van 2
    • Voordat we uitgebreider ingaan op de grote chips, waar je waarschijnlijk al over hebt gehoord, checken we eerst een aantal interessante features van deze gigantische PCB:

    • Bothhand USA GST5009 LF 1000 Base-T Magnetics Module

    • Murata Piezo Buzzer

    • 3v batterijbackup (welke waarschijnlijk worden gebruikt voor het bijhouden van de tijd en datum)

    • Sony J20H100 Wi-Fi Module

    • Stroominput die direct aan de stroomvoorziening gelinkt is.

    • M.2 SSD uitbreidingsslot—waarschijnlijk erg behulpzaam, als Sony de mogelijkheid tenminste activeert.

    • Wi-Fi module antenne-aansluiting

    Do I see the Silver Surfer on the liquid metal?

    Daniel San Pedro - Antwoord

    the face scared the %&#@ out of me

    Gage - Antwoord

    Just how big is that main board? I’m looking to build a custom case for the console

    htko89 - Antwoord

    • Nu, voor het hoofdevent, een kijkje in het silicoon dat de PS5 aandrijft:

    • Sony Interactive Entertainment Inc./AMD CXD90060GG 8-Core CPU met GPU

    • Sony Interactive Entertainment Inc. CXD90062GG SSD-controller

    • Sony heeft een op maat gemaakte SSD-controller om de intens-snelle datasnelheden te verwerken—terwijl de Series X een meer conventioneel-uitziende setup gebruikt met hardware van SanDisk.

    • SK Hynix H5AN4G8NBJR-UHC DDR4 SDRAM Memory - 512 MB

    • 6x (drie aan beide kanten) Kioxia/Toshiba Memory TH58LJT0T24BA4M BiCS flashgeheugen (waarschijnlijk)

    • Micron MT61K512M32KPA-14:B 2 GB GDDR6 SGRAM

    “it appears sony made a custom ssd controller…”

    this was spoken about at length during the press conference announcing the PS5

    Justin Creveling - Antwoord

    Something about this reminds me of Terminator 2. T-1000 is that you?

    lcsschlachter - Antwoord

    Why is there a face in the liquid metal?

    A P - Antwoord

    • Nog meer extra chips helpen met het vervoeren van data van en naar de apparaten die je aan je PS5 verbindt:

    • Sony Interactive Entertainment Inc. CXD90061GG I/O controller (waarschijnlijk)

    • Winbond W25Q16JV 16 Mb serieel flashgeheugen

    • Panasonic MN864739 HDMI-redriver (waarschijnlijk)

    • Texas Instruments TUSB1044 10 Gbps USB Type-C bi-directionele lineaire redriver

    • Texas Instruments TPS2001D 2 A USB aan-/uitknop

    • Deze kleine chips helpen bij het beschermen van het apparaat tegen schadelijke electrostatische ontlading.

    Cannot find USB hub controller on it?

    coolla - Antwoord

    there are 2 transistor near Infineon XDPE14286A 16 Phase PWM Controller (likely)

    do you know what part number? and size

    i need new parts to replace

    thank

    Andy Tran - Antwoord

    • Wat is het nut van al dit silicoon als er geen manier is om de juiste hoeveelheid stroom aan iedere chip te leveren? Hier is nog een aantal net-zo-belangrijke chips:

    • Infineon XDPE14286A 16 Phase PWM-controller (waarschijnlijk)

    • ON Semiconductor NCP252160 stroommodule

    • Richtek RT5126 Power Management (waarschijnlijk)

    • Texas Instruments TPS53219A Synchronische Buck-controller

    • Texas Instruments TLV62090 3A Step Down Converter

    • De condensatoren, in paars gemarkeerd, vormen het laatste voltagefilter voordat de stroom de hoofdprocessor bereikt. Dit om het voltage volledig stabiel te houden, wat vooral belangrijk is als je je apparaat snel wil laten werken!

    • Onder het tweede metalen schild: een enorm koellichaam en een fancy-ogende stroomvoorziening.

    • Omdat warmte van nature opstijgt, is het niet onlogisch dat dit koellichaam is ontworpen om de warmte door alle warmtepijpen, die we in het begin op de röntgenfoto's zagen, omhoog te dirigeren. Dat terwijl alle warmte die door de zilveren ventilatorbladen heen weet te glippen door de ventilator naar buiten wordt geblazen.

    • Vergeleken met het koellichaam van de Xbox Series X bevat de PS5 overduidelijk meer oppervlakte om alle hete, hete lucht te verspreiden. De PS5 maakt, in tegenstelling tot de Xbox Series X, geen gebruik van een dampkamer, maar Sony claimt wel dat hun combinatie van koperen warmtepijpen en koellichamen net zo effectief is.

    • Onder het gigantische koellichaam vinden we de laarsvormige 350-watt vermogende, afgesloten behuizing van de stroomvoorziening van de PS5—wat meer dan genoeg is voor de geteste 200W-piek bij volle performance en zelfs iets meer dan de 315W stroomvoorziening die we in de Series X vonden.

    • Hier een close-up van alle specs, voor diegenen die daar warm van worden—de PSU zelf is door Delta geproduceerd.

  11. Demontage van de PlayStation 5: stap 11, afbeelding 1 van 1
    • De PlayStation 5 is een enorme sprong voorwaarts wat betreft console-game-technologie, net zoals we zagen bij de rivaal van Microsoft. Het heeft ons een aantal weken gekost, maar we zijn heel wat wijzer geworden in onze korte tijd samen met de PS5.

    • Het relatief modulaire en reparatievriendelijke design wordt enigszins overschaduwd door een aantal softwareblokkades en vervelende (en helaas veel vaker voorkomende) Torx-veiligheidsschroeven.

    • Dat gezegd hebbende moeten toegeven dat een gereedschapsloze eerste demontagestap, goede toegang tot de ventilator en een off-the-shelf-geheugenuitbreidingsmogelijkheid het altijd goed doen bij ons.

    • Waar zal de PS5 landen op onze repareerbaarheidsschaal? Scroll naar beneden en vind het uit!

  12. Demontage van de PlayStation 5, Demontage van de DualSense-controller: stap 12, afbeelding 1 van 3 Demontage van de PlayStation 5, Demontage van de DualSense-controller: stap 12, afbeelding 2 van 3 Demontage van de PlayStation 5, Demontage van de DualSense-controller: stap 12, afbeelding 3 van 3
    • Terwijl we nog aan het wachten waren op de aankomst van onze PS5, besloten we alvast aan de gang te gaan met de nieuwe DualSense-controllers. Er zit genoeg in verstopt om dit een maaltijd op zichzelf te maken:

    • Triggers die volledig zijn aangekomen in de "spage-age", een haptisch systeem van de bovenste tech-plank, een groter trackpad, USB-C oplaadmogelijkheid, een zeer sjiek grippatroon en nog veel meer.

    • De "Shock" is uit de naam gehaald, maar desondanks denken we dat deze nog zeker wel een substantiële schok in de game-industrie teweeg gaat brengen.

    • FYI: als je deze demontage's liever in video-vorm tot je neemt, kun je de video-versie van deze demontage checken op ons YouTube-kanaal.

    • Het nieuwe design is zo slick dat er precies nul schroeven zichtbaar zijn vanaf de buitenkant. Het lijkt erop dat Sony ons gaat laten zweten.

    • We zijn echter niet heel verbaasd—want waar een naad is, is een weg! De zwarte cover rondom de joysticks klikken gemakkelijk los en onthullen zo twee schroeven bij de punt van de handvatten.

    • Surely dat er nog een aantal extra schroefjes ergens vandaan zullen komen.

    • Aha! Nog twee schroeven die verstopt zitten onder de L1- en R1-knoppen, welke los komen na wat geduw en getrek.

    Can the sticks be replaced at this point? It’s hard to tell from the image.

    I’m curious because the DS5 sticks look the same as DS4 sticks and I replaced all my DS4 sticks with Xbox One sticks as they felt better and didn’t wear down nearly as fast.

    Eric - Antwoord

    Not at this point, you need to take off the back cover completely.

    Damian -

    I guess the black trim cover is user-replaceable and perhaps serves to distinguish one controller from the other for, say, multi-controller uses.

    Xavier Jiang - Antwoord

    The black trim cover can be replaced without a screwdriver, just a careful spudger or a thin flat-end.

    Damian -

    what kind of thread is the screw? I lost one

    fetB - Antwoord

    • Lancering! Vier Phillips-schroeven en wat klemmen is het enige dat in de weg staat tussen de gebruikers en een open DualSense-controller. Geen slechte score.

    • Net zoals bij de DualShock 3 en 4 hiervoor heeft de DualSense batterij een stevig plastic schil om zich heen zitten en zit de batterij dus niet vastgelijmd.

    • Als we ons enkel richten op de mogelijkheid tot het vervangen van de batterij, dan verslaat deze controller vrijwel iedere moderne smartphone (hoewel toch niet allemaal).

    • Deze grijze monoliet komt binnen met een vermogen van 5.7 Wh. Dat is een stevige toename ten opzichte van de 3.7 Wh batterij van de DualShock 4. Er is dan ook een goede reden voor die toename: er moet iets inzitten dat al deze nieuwe, gekke tech aandrijft.

    • De nieuwe batterijcel van de DualSense komt meer overeen met de 5 Wh batterij van de Nintendo Switch Pro controller, welke ook vrij gemakkelijk te vervangen is.

    What are the battery dimensions?

    Lelio Ravagnani - Antwoord

    • De volgende slachtoffers van onze demontage, de organen: de knopsensoren, het moederbord, haptische drivers en de adaptieve triggers; alles vastgemaakt aan het zwarte midframe.

    • Vanaf dit perspectief wordt het vrij duidelijk hoe veel vertrouwen Sony heeft in de fancy upgrades van de DualSense. Zeker de helft van de inhoud aan de binnenkort is gewijd aan de triggers en de haptische functies!

    • Beide adaptieve triggermodule's zijn verbonden door middel van kabels, maar de haptische drivers, de USB-C poort en de joysticks zijn alle vastgesoldeerd.

    • Aan de achterkant vinden we de belangrijkste printplaat. En zoals we allemaal weten: waar zich een printplaat bevindt, bevinden zich ook chips:

    • SIE CXD9006GG—waarschijnlijk een op maat gemaakte chip voor Sony die al het vuile werk opknapt

    • Dialog DA9087 PMIC

    • Realtek ALC5524 audio codec

    • Nuvoton NAU8225 3.0 W Class-D geluidsversterker

    CXD- is a Sony part number

    CChin - Antwoord

    Any idea where or what chip the IMU is? The controller seems to have pretty impressive gyro performance, so I’m curious what sensor Sony’s using.

    Edward Keyes - Antwoord

    Replying to myself, the IMU seems to be the small chip in the upper-right corner, marked I4608. That is probably a TDK ICM-40608.

    Edward Keyes -

    What are the Dimension from the Battery?

    DiggInTheCratez - Antwoord

    • Laten we nu dit stukje als buitenaards geclassificeerde tech—uhm.. deze variabele weerstandstrigger eens checken..

    • De trigger werkt ook zonder enkele andere actieve techniek en maakt contact met een knop op de blauwe lintkabel. Maar, als gamedevelopers willen, kunnen ze de controller zo programmeren dat deze precies bepaalt hoe moeilijk het is om aan de trigger te trekken.

    • De zilveren motor zorgt ervoor dat het witte wormwiel gaat draaien en deze zorgt, op zijn beurt, dat de zwarte arm als een hefboom omhoog komt zodat deze weerstand biedt aan de actie van de trigger, wat een extra level aan feedback aan de controller toevoegt.

    I need replacement parts for these!!! Help! Can't find them anywhere.

    Travis Otero - Antwoord

    • Laten we een vlugge kijk in de triggers nemen:

    • Ten eerste, de sensoren van de knop—R1 aan de linkerkant en R2 rechts. R2 lijkt een "twee-fasen"-sensor te gebruiken om gedeeltelijk en volledig triggergebruik te differentiëren, terwijl R1 een "Plain-Jane" digitale schakelaar is.

    • Als volgende, het plastic frame, de metalen pin en de veer. Deze onderdelen voeren de niet-adaptieve R2-triggeractie uit, zonder de rest van alle fancy onderdelen.

    • Het versnellingssysteem werkt samen zoals gedemonstreerd werd in de vorige stap: het witte wormwiel (hier beneden in het groene punt besproken) draait de circulaire versnelling aan, welke weer de arm aandrijft die weerstand biedt aan de triggeractie van de R2-knop.

    • De witte behuizing houdt alle onderdelen van de versnelling bij elkaar. De zilveren motor die aan de onderkant uitsteekt, drijft het wormwiel aan. De verbindingen zijn aan de printplaat van de triggermodule (volgende punt) vastgesoldeerd.

    • Tot slot, een printplaat om alles samen te brengen! Er zijn twee lintkabelverbindingen: een voor de knoppen en een voor het moederbord. De zwarte encoder meet de rotaties van de circulaire versnelling die we in het gele punt bespraken.

    • Nu alle makkelijk te vervangen onderdelen uit de controller zijn verwijderd, komen we bij alle vastgesoldeerde onderdelen.

    • Als eerste komen de twee Foster "voice coil actuators", die het haptische systeem aandrijven, er vanaf.

    • Zei iemand pallesthesia?

    • Next up: de twee joysticks. Deze lijken vrijwel identiek aan de Alps-joysticks die we in de DualShock 4 vonden.

    • Vergeleken met deze joysticks is de Joy-Con joystickvervanging een makkie. PlayStation-joysticks zijn zeker weten minder vatbaar voor het beruchte wegglijden van de joystick dan de joy-cons, maar het vastsolderen van de joysticks is zeker een grote, grote misser, Sony..

    • En tot slot, de USB-C poort. Nog zo'n onderdeel dat veel wordt gebruikt, snel kan aftakelen, en dat we daarom ook graag makkelijker vervangen zouden zien worden.

    I discovered that my controller is using a Minebea LRA instead of Foster.

    Measured it, φ25, H27, I guess other specs are the same too.

    thedonalddon - Antwoord

    • De DualSense-controller blijkt een van de grootste PS5-updates te zijn!

    • Als kers op de taart geven we je hier nog een röntgenfoto van de DualSense die we zojuist hebben gedemonteerd, waarbij we nogmaals een woord van dank sturen richting onze vrienden van Creative Electron.

    • We zijn ook een woordje van dank verschuldigd aan een van onze iFixit-bijdragers: Chunglin Chin. Hij heeft al het detective-werk op zich genomen dat nodig was om alle chips op en rondom het moederbord te identificeren. Lekker bezig, Chunglin!

    • En zodoende heeft deze demontage haar einde bereikt! Het is tijd om alles weer in elkaar te zetten en te kijken of genoeg vloeibaar metaal kunnen verzamelen om nog een spelletje te kunnen spelen!

    • Mocht je het nog niet hebben gezien, we hebben ook een demontage van de Xbox Series X voor je klaar staan! Bovendien is er voor de geïnteresseerden ook een speciale PS5 en Xbox Series X vergelijking om je laatste les over consoles voor 2020 af te ronden.

    • Dan rest ons nog één enkel ding: de score!

    There is a small 6 pin ribbon that connects by the wifi/ble antennas and wraps around the top of the PS5 to a very small chip on the top front of the ps5. what is that chip at the front? I ask because I recently tore that ribbon while drilling holes into the top of the ps5 to install external BLE antennas. I’m trying to purchase a replacement ribbon but they are hard to find. The PS5 works fine and my controller range is fantastic now with no lag. I’d love to know what that small chip does to see if its worth the trouble in locating a Sumitomo-V AWM 2896 80C 30V VW-1-f- 6 pin ribbon. I’ve found the same ribbon but it says Sumitomo-M instead of V and I have no idea what the difference is in that.

    Jason Rodrigues - Antwoord

  20. Laatste gedachten
    • De buitenste panelen kunnen zonder tools worden vervangen.
    • Veel onderdelen zijn modulair en hun demontage spreekt voor zich.
    • Stofzuigbare stofgaten zorgen ervoor dat het onderhouden van je console een stuk makkelijker is.
    • De primaire opslag is in het moederbord geïntegreerd, maar uitbreiding van het geheugen (zodra het mogelijk wordt gemaakt door Sony) zou makkelijk moeten zijn met behulp van off-the-shelf M.2-SSD's.
    • De optische schijf is een makkie om te vervangen, maar kan helaas niet makkelijk worden ingewisseld als gevolg van bepaalde, door Sony ingestelde, softwareblokkades.
    • Het kan lastig worden om de verzegelde, vloeibaar metalen TIM te vervangen tijdens onderhoud.
    • Het gebruik van veiligheidsschroeven door de console heen vormt een onnodig obstakel voor reparaties.
    Repareerbaarheidsscore
    7
    Repareerbaarheid 7 op 10
    (10 is gemakkelijkst te repareren)

en nl

91%

Begin met vertalen ›

Taylor Dixon

Lid sinds: 26-06-18

60.192 Reputatie

Team

Teardown Team Lid van Teardown Team

Community

2 Leden

43 Opmerkingen

would be real cool if you took apart those chonky vibration motors :^)

Elliott - Antwoord

I’m really interested in the PS5’s cooling. Sony definitely made a big deal about the liquid metal thermal interface in one of their videos. I think they put a black sponge around the die to keep excess liquid metal from spilling everywhere though. Definitely worth taking a look at.

Ethan Zuo - Antwoord

ifixit teardowns perfect & professional

namek al kubtan - Antwoord

It’s pretty interesting that the vibration traducers are made by Foster. They are primarily a manufacturer of speakers and headphones. I wonder if they make anything for Sony’s other consumer products divisions. It makes sense anyway, since they’re basically just speakers without cones.

Adam Minter - Antwoord

What is the dimensions of the battery?

Ali Pho - Antwoord

When we got full text teardown?

tosto - Antwoord

Do Sony still have a custom ARM chip like on the PS4 to perform background downloads and other tasks?

Adam Reid - Antwoord

Great tutorial as always. Thank you very much for this.

What is the dimension of the battery (length, width and thickness)?

Ndeh Stanley - Antwoord

Still no teardown of the PS5? Why so slow?

Daniel - Antwoord

Sorry Daniel! We’ve been really busy working on other teardowns. We haven’t forgotten about PS5 though, it’s next up on our to-do list.

Taylor Dixon -

It’d be interesting to know if the PS5’s (supposed) lack of CD support is a software issue or a hardware issue. Did they save some cost by leaving out the laser and lens for CD reading, limiting it to DVD and BD only, or is the hardware there but they just chose to not support it at application level?

Yoeri Geutskens - Antwoord

Please do the console full teardown, the sony official teardown video is garbage and they not shows the insides like the front panel board and the power suppy board

tatatata facho culiao - Antwoord

anyone know which solder connection is for each button on the mainboard?

Jim Burns - Antwoord

Love that T-1000 face into the liquid metal covering the CPU

Sebastien Cote - Antwoord

yes! I thought I was insane thinking that was a T-1000 face. Thank God its not just me that saw that.

MacProUser -

What about Bluetooth ?

anonymous 3482 - Antwoord

is PS 5 equipped with 120v -240v

power supply ?

can I use US version in UK ?

Tharaka Gamage - Antwoord

Yes, I’m interested in this too!

Brendan Ragan -

Yes. The ps4 works the same as

RockL79 -

Curious if the expansion slot will allow you to use it as the main ssd incase the on board one fails once enabled Ifixit team should try it and see if it works

Eduardo Ruiz - Antwoord

Slightly random but it’s something I’ve been wondering about between the digital and standard edition.

On the digital edition, despite not having a Blu-ray drive, are the connectors still present on the mobo? It seems inefficient for manufacturing to have two separate mobos so I’ve been genuinely curious about this point, not that it would make a difference based on the comments about the software locks on disc drives

kristoffa 87 - Antwoord

I’ve seen several of these teardowns now and from what I can tell you should be able to remove the motherboard without needing to disassemble the EMI shield. The only trick would be getting something thin to press the release for the front ribbon cable. If that’s correct then it’d make swapping the power supply a lot easier.

Unregistered Hypercam II - Antwoord

So they are using magnetic actuators to create the force haptic feedback effect on the joysticks (Foster)?

How can’t I just plug an m.2 SSD and start using it? “(once enabled by Sony) “

How is that of software optical drive activated?

Luis Vitorio Cargnini - Antwoord

The optical drive is locked and most likely encrypted so people can't replace it. I don't think you could even replace them or remarry them on the ps4 like you could with the ps3, but there is nothing we can do but wait and see if any methods become avaliable to unlock

RockL79 -

@mariancali Disculpa la molestia, pero si entras a este desmontaje en idioma español, no aparece mas que el desmontaje del mando, no de la consola.

Oscar - Antwoord

could you take close-up picture of cooling fan? i want know detail of fan.

hiracamus - Antwoord

Are replacement HDMI ports readily avaliable?

Quite surprised no mention in this article as it is a commonly damaged component.

Paul - Antwoord

Please anyone know what kind and size the screws for the ps5 fan grille have? thanks!

Manuel - Antwoord

Anyone know what size screws the ps5 controller uses?

Jermaul West - Antwoord

Does anyone know the specifications or where to source a replacement ribbon cable for the top cable from the buttons (the white cable with a blue connectors that plugs into the top of the mobo?

Thanks!

Tubs - Antwoord

Can you take out the disc drive, order Dbrands Dark Plates for a PS5 digital unit, then use that to convert your PS5 into a digital version? Or are the latches different on a Disc version vs Digital version?

Stephen DiNardo - Antwoord

hello

my ps5 not working just peep without light what can i do ?

خالد أحمد عبد المجيد - Antwoord

what are the dimensions of the battery?

L x B x H ?

Gianga - Antwoord

How do I replace headphone jacks on ps5 wireless controller?

Aaron smith - Antwoord

Can you help me with ordering a chip where or how can I order CXD90061GG I/O controller.

Ashoka Ranadheer - Antwoord

Are you guys able to break out the Wi-Fi connections further to identify the Bluetooth vs Wi-Fi connections/antennas?

Brandon - Antwoord

Please, do a PS5 media remote!

Oleg Vodolazsky - Antwoord

Looking for assistance on the motherboard F7002 there is a small fuse any ideas on where to buy the fuse.

kyle walters - Antwoord

I wanted to see the optical drive teardown argh, mine won't accept discs after one got stuck inside it and I got it out.

Found replacement laser reader parts but not sure that will fix it.

sirrell - Antwoord

Hey 👋🏽 i need to replace the front cover of my ps5, donyou know where i can buy this in spare part ? (The black face cover, the one with the usb, usb-c and the power button)

Thanks a lot

Julien

Julien - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 227

Afgelopen 7 dagen: 1,468

Afgelopen 30 dagen: 7,155

Altijd: 338,651