Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een sleutelhangergat in je AirTag te boren.

Voer deze procedure uit op eigen risico. Het boren in de AirTag kan de functionaliteit en de waterdichtheid van het toestel aantasten.

  1. Gebruik beide duimen om de deur van het batterijcompartiment omlaag te duwen. Gebruik beide duimen om de deur van het batterijcompartiment omlaag te duwen.
    • Gebruik beide duimen om de deur van het batterijcompartiment omlaag te duwen.

  2. Draai de deur van het batterijcompartiment tegen de klok in om deze uit het frame los te maken. Draai de deur van het batterijcompartiment tegen de klok in om deze uit het frame los te maken.
    • Draai de deur van het batterijcompartiment tegen de klok in om deze uit het frame los te maken.

  3. Til de deur van het batterijcompartiment omhoog om deze te verwijderen. Til de deur van het batterijcompartiment omhoog om deze te verwijderen.
    • Til de deur van het batterijcompartiment omhoog om deze te verwijderen.

  4. Til de batterij omhoog en verwijder deze. Zorg dat de batterij bij het terugplaatsen met de positieve kant (+) naar boven wordt geplaatst.
    • Til de batterij omhoog en verwijder deze.

    • Zorg dat de batterij bij het terugplaatsen met de positieve kant (+) naar boven wordt geplaatst.

  5. Verwijder het grijze batterijcompartiment niet. Deze afbeelding is enkel bedoeld om iets te illustreren. De printplaat en het antenneframe hebben beide drie inkepingen voor de klemmen en de lijm.
    • Verwijder het grijze batterijcompartiment niet. Deze afbeelding is enkel bedoeld om iets te illustreren.

    • De printplaat en het antenneframe hebben beide drie inkepingen voor de klemmen en de lijm.

    • Om te voorkomen dat je de onderdelen in het toestel beschadigt, boor je een gat naast een van de ruimten voor de klemmen en de lijm.

    • Dit is een afbeelding van een AirTag waar reeds een gat in is geboord. In dit geval zie je een gat naast de onderste inkeping.

  6. Draai de AirTag zodanig dat de CE-markering rechtop te lezen is. Gebruik een stift of een pan om een punt te zetten op de plek waar je het sleutelhangergat wilt hebben. Zet je punt zo dicht mogelijk bij de rand van het grijze batterijcompartiment. Dit zorgt ervoor dat je het batterijcompartiment terug kan plaatsen als de sleutelhanger geplaatst is.
    • Draai de AirTag zodanig dat de CE-markering rechtop te lezen is.

    • Gebruik een stift of een pan om een punt te zetten op de plek waar je het sleutelhangergat wilt hebben.

    • Zet je punt zo dicht mogelijk bij de rand van het grijze batterijcompartiment. Dit zorgt ervoor dat je het batterijcompartiment terug kan plaatsen als de sleutelhanger geplaatst is.

    • De drie potentiële boorlocaties bevinden zich aan de linkerkant (met de klok mee) van de ruimten voor de klemmen van de batterijdeur.

    • Je kunt de door ons aangeraden locatie vinden op ongeveer zeven uur. Zet een punt om te weten waar je moet boren.

  7. Draag oogbescherming bij gebruiken van de klem, het boren van het gat en het verwijderen van de scherpe randen.
    • Draag oogbescherming bij gebruiken van de klem, het boren van het gat en het verwijderen van de scherpe randen.

    • Houd je handen van het toestel weg terwijl je het gat boort.

  8. Bevestig de AirTag in een klem.
    • Bevestig de AirTag in een klem.

    • Zorg dat het gebied onder de gemarkeerde boorlocatie vrij is om te voorkomen dat je ergens doorheen boort.

  9. Gebruik een 1/16e of 2 mm boorbitje om een gat door de AirTag heen te boren.
    • Gebruik een 1/16e of 2 mm boorbitje om een gat door de AirTag heen te boren.

  10. Gebruik een metaalvijl om eventuele uitsteeksels en scherpe randen rondom het boorgat te verwijderen. Je kunt hiervoor ook schuurpapier of een ontbramer gebruiken.
    • Gebruik een metaalvijl om eventuele uitsteeksels en scherpe randen rondom het boorgat te verwijderen.

    • Je kunt hiervoor ook schuurpapier of een ontbramer gebruiken.

    • Gebruik alle plastic resten uit de AirTag voordat je je sleutelhanger bevestigt.

  11. Steek de sleutelhanger door het boorgat. Je kunt wat Sugru of kit gebruiken om beide zijden van het boorgat te dichten.
    • Steek de sleutelhanger door het boorgat.

    • Je kunt wat Sugru of kit gebruiken om beide zijden van het boorgat te dichten.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Stel je vraag dan op ons AirTag-Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Kyle Smith

Lid sinds: 01-02-21

16.429 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

4 Opmerkingen

ifixit has been an incredible resource for me (and the world!) since about 2006, I believe. And although, technically, me replacing a Mac’s hard drive may void my warranty, THIS particular project is just so darned unnecessary and a guarantee to void any warranty. I have two AirTags. One is in a Belkin protector, the other in a silicon fob from Amazon. I’ll continue to recommend ifixit to my audiences - but this project is just, well, weird. How about a fix for the AirTags NOT accepting a Duracell 2023 battery?

Clint Bradford - Antwoord

Isn’t also just weird yet trademark Apple to not provide any accessory with the product that allows you to hold it or attach it to any keyring without a separate purchase?

Nicholas Burgio -

well, this is a cheap alternative to give apple the same money you already gave them for the tag, but i still prefer third party accesories.

Daniele Carminati -

Amazing way to create a keyring. I loved it! Thanks for this article :) You can read: Tools Brilliance

Spiderman Patil - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 8

Afgelopen 7 dagen: 59

Afgelopen 30 dagen: 314

Altijd: 4,204