Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapot, gebarsten of niet-werkend scherm op de "Apple Watch Series 3" te vervangen.

Zorg dat je je Apple Watch hebt ge-update naar watchOS 5 of nieuwer (en de bijbehorende iPhone naar iOS 12 of nieuwer) om te voorkomen dat je problemen krijgt na het vervangen van je scherm.

Het vervangen van het scherm kan problemen veroorzaken met Apple Pay. Om het risico op deze problemen te voorkomen, kun je al je ApplePay accountinformatie verwijderen voordat je je scherm vervangt om deze na de reparatie opnieuw in te voeren.

Deze handleiding toont de procedure voor de standaard, GPS-versie van deze horloge, maar de procedure voor de cellulaire/LTE-versie is hetzelfde. Belangrijke verschillende in procedure zullen expliciet in de tekst worden genoemd.

  1. Voordat je met een reparatie begint, haal je je horloge uit de oplader en zet 'm uit. Als je touchscreen gebroken is en je je horloge dus niet meer uit kunt zetten, kun je deze alternatieve methode gebruiken om 'm alsnog uit te krijgen.

    Verify your model. The back of the Cellular model just says GPS, so be sure to check the groves where the watch band goes to determine you model. I made the mistake of just reading the back of the device and since I’d been gifted the device didn’t know it was cellular. Cellular has a different type of touch force gasket, different screen, and different battery connections.

    Ryan Holt - Antwoord

    From what I just read on Apple, the only differences in watch series 3 is 38mm and 42mm.

    mcr4u2 -

    As a consumer all you need to know are 38mm and 42mm

    Michael Adoga - Antwoord

  2. Bereid een iOpener voor (of pak een föhn or warmtepistool) en verwarm daarmee het gezicht van de horloge totdat het net te warm is om aan te raken.
    • Bereid een iOpener voor (of pak een föhn or warmtepistool) en verwarm daarmee het gezicht van de horloge totdat het net te warm is om aan te raken.

    • Laat de iOpener minstens een minuut op de horloge liggen om het scherm volledig op te warmen en daarmee de lijm te verzachten die het scherm aan de behuizing bevestigt.

    • Het kan zijn dat je de iOpener opnieuw moet verwarmen, of dat je het op verschillende plekken op het scherm moet toepassen omdat bepaalde delen afkoelen, om het warm genoeg te krijgen om los te maken.

    I have heated up the iOpener to 165 degrees and left it on for more than a minute. No way I can lift the screen off with the exact knife. Tried different angles in various places, but no go. I also used a hair dryer un til the watch screen was too hot to touch and even tried a very hard cutting tool blade and also no go. Could n ever get the blade under the face I applied enough force where I could see that the blade left small marks, not very big, but could never get anything to move or lift. What am I doing wrong? I spent 47 years at a global computer company and I am used to taking apart small things and applying force when required. I don’t know what I am doing wrong. Please help me.

    Rafael Blanco - Antwoord

    Getting the initial gap is not easy. Maybe a playing card could work its way in the tiny gap and cut some adhesive. After that there might be some success with an exacto knife. Or you want to try a piece of aluminum foil (folded for more rigidity) for cutting the adhesive. Be aware of the force touch gasket and that it might get damaged during that procedure.

    Tobias Isakeit -

    • Omdat de ruimte tussen het scherm en de body van de horloge zo klein is, heb je een scherp mesje nodig om ze van elkaar te scheiden. Lees de volgende waarschuwingen goed door voordat je doorgaat.

    • Bescherm je vingers door ze weg te houden van het mes. Als je er niet zeker op bent, bescherm je hand dan met een zware handschoen, zoals een leren of tuiniershandschoen.

    • Zorg ervoor dat je niet te veel druk uitoefent, aangezien dit ertoe kan leiden dat je met het mes uitschiet en daarmee jezelf of de horloge beschadigt.

    • Draag oogbescherming. Stukken van het mes of het glas kunnen breken en gaan rondvliegen.

    • Voel je vrij om de horlogeband vast te maken of juist te verwijderen om zo meer controle te krijgen tijdens het repareren.

  3. Plaats een kant van een aflopend mes in de enge ruimte tussen het scherm en de buitenste behuizing. Begin aan de korte kant van het scherm, het dichtst bij de digital crown. Druk je mes stevig en recht omlaag in de enge ruimte. Als je mes er eenmaal in zit, kun je het mes lichtjes kantelen om zo het scherm rustig omhoog te krijgen.
    • Plaats een kant van een aflopend mes in de enge ruimte tussen het scherm en de buitenste behuizing. Begin aan de korte kant van het scherm, het dichtst bij de digital crown.

    • Druk je mes stevig en recht omlaag in de enge ruimte.

    • Als je mes er eenmaal in zit, kun je het mes lichtjes kantelen om zo het scherm rustig omhoog te krijgen.

    • Steek je mes niet verder dan 1/16de van een inch, of ongeveer 2 mm in het toestel.

  4. Als je een kleine ruimte met je mes hebt gemaakt, verwijder je het mes en kun je de dunne kant van een openingstool erin steken. Duw je openingstool in de vrijgekomen ruimte en gebruik daarna je duim als een soort hefboom om vervolgens het scherm verder open te krijgen.
    • Als je een kleine ruimte met je mes hebt gemaakt, verwijder je het mes en kun je de dunne kant van een openingstool erin steken.

    • Duw je openingstool in de vrijgekomen ruimte en gebruik daarna je duim als een soort hefboom om vervolgens het scherm verder open te krijgen.

    • Probeer het scherm nog niet volledig te ontkoppelen of uit de behuizing te krijgen.

  5. Steek een openingsplectrum onder het scherm en scheid op voorzichtige wijze de Force Touch afdichting van het scherm. iFixit scherm- en batterijreparatiekits bevatten een vervangende Force Touch pakking, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het beschadigen ervan. Een manier om de Force Touch pakking heel te houden is door voorzichtig onder de hoek van het scherm te wrikken. Als de Force Touch pakking loslaat bij het omhoogtillen van het scherm, of als je de lagen van de pakking van elkaar scheidt, zul je de pakking alsnog moeten vervangen.
    • Steek een openingsplectrum onder het scherm en scheid op voorzichtige wijze de Force Touch afdichting van het scherm.

    • iFixit scherm- en batterijreparatiekits bevatten een vervangende Force Touch pakking, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het beschadigen ervan.

    • Een manier om de Force Touch pakking heel te houden is door voorzichtig onder de hoek van het scherm te wrikken. Als de Force Touch pakking loslaat bij het omhoogtillen van het scherm, of als je de lagen van de pakking van elkaar scheidt, zul je de pakking alsnog moeten vervangen.

    • Schuif je openingsplectrum rondom het scherm om de lijm tussen de Force Touch afdichting en het scherm los te krijgen.

    • Nogmaals: steek je openingsplectrum niet dieper dan 1/16e inch oftewel 2 mm in het toestel.

  6. Voorkom dat je de schermkabels beschadigt door het scherm nog steeds niet volledig te openen of los te maken. Open het scherm totdat je ongeveer een hoek van 45° graden heb en gebruik een pincet om de lijm tussen het scherm en de Force Touch pakking te verwijderen. Dirigeer de lijm om de horloge heen en langs de schermkabels om deze volledig te verwijderen.
    • Voorkom dat je de schermkabels beschadigt door het scherm nog steeds niet volledig te openen of los te maken.

    • Open het scherm totdat je ongeveer een hoek van 45° graden heb en gebruik een pincet om de lijm tussen het scherm en de Force Touch pakking te verwijderen.

    • Dirigeer de lijm om de horloge heen en langs de schermkabels om deze volledig te verwijderen.

  7. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de tri-point schroef, die de metalen beschermplaat bevestigt, te verwijderen. Gebruik een pincet om de beschermplaat te verwijderen. Open eerst het plaatje volledig om deze uit de scharnieren los te maken.
    • Gebruik een Y000 schroevendraaier om de tri-point schroef, die de metalen beschermplaat bevestigt, te verwijderen.

    • Gebruik een pincet om de beschermplaat te verwijderen.

    • Open eerst het plaatje volledig om deze uit de scharnieren los te maken.

    • Beweeg het dan een stukje terug en til de plaat volledig uit haar scharnieren.

    Pictures are the GPS version. Cellular doesn’t have the gap and separate removable plate on the “taptic engine” section.

    Ryan Holt - Antwoord

    What if I’m unable to unscrew the screw? I’m using the right tool, but it just won’t do it. It feels like it can’t “lock in” if you know what I mean in order to be able to get enough grip to turn the screw. Any suggestions?

    Cade Capper - Antwoord

  8. Bij de GPS-versie is het mogelijk om de batterij direct te ontkoppelen. Bij de cellulaire/LTE-versie zul je eerst de Force Touch pakking los moeten maken en moeten verwijderen voordat je de batterij kunt ontkoppelen. Ontkoppel de batterij door de batterijaansluiting in een rechte beweging omhoog te duwen. Buig de batterijaansluiting vervolgens lichtjes omhoog zodat je zeker weet dat deze niet per ongeluk contact zal maken.
    • Bij de GPS-versie is het mogelijk om de batterij direct te ontkoppelen. Bij de cellulaire/LTE-versie zul je eerst de Force Touch pakking los moeten maken en moeten verwijderen voordat je de batterij kunt ontkoppelen.

    • Ontkoppel de batterij door de batterijaansluiting in een rechte beweging omhoog te duwen.

    • Buig de batterijaansluiting vervolgens lichtjes omhoog zodat je zeker weet dat deze niet per ongeluk contact zal maken.

  9. Gebruik een pincet om de tape, die over de schermkabelaansluitingen heen zit, te verwijderen. Begin rechtsonder en werk rustig naar de aansluiting in het midden toe.
    • Gebruik een pincet om de tape, die over de schermkabelaansluitingen heen zit, te verwijderen.

    • Begin rechtsonder en werk rustig naar de aansluiting in het midden toe.

    • De tape kan wat hardnekkig zijn, dus zorg ervoor dat je niet te hard trekt en daarmee de kabels eronder beschadigt. Indien nodig, kun je een beetje warmte toedienen of kun je wat isopropyl alcohol gebruiken om de lijm te verzachten.

  10. De linker aansluiting bevat een stuk geleidende folie die los kan komen bij het lostrekken van de tape. Wanneer het mee los komt, pak je het aan de linkeronderkant vast om het volledig te verwijderen. Hierdoor blijft de bijbehorende folie die eronder zit (op het scherm) onaangetast. Wanneer het mee los komt, pak je het aan de linkeronderkant vast om het volledig te verwijderen. Hierdoor blijft de bijbehorende folie die eronder zit (op het scherm) onaangetast.
    • De linker aansluiting bevat een stuk geleidende folie die los kan komen bij het lostrekken van de tape.

    • Wanneer het mee los komt, pak je het aan de linkeronderkant vast om het volledig te verwijderen. Hierdoor blijft de bijbehorende folie die eronder zit (op het scherm) onaangetast.

    How important is the conductive tape?

    John Ellis - Antwoord

  11. Gebruik een wriktool of een schone vingernagel om de eerste van de drie ZIF-aansluitingen te openen door de kleine, zwarte vergrendelflap tegenover de kabel voorzichtig omhoog te duwen. Gebruik een wriktool of een schone vingernagel om de eerste van de drie ZIF-aansluitingen te openen door de kleine, zwarte vergrendelflap tegenover de kabel voorzichtig omhoog te duwen. Gebruik een wriktool of een schone vingernagel om de eerste van de drie ZIF-aansluitingen te openen door de kleine, zwarte vergrendelflap tegenover de kabel voorzichtig omhoog te duwen.
    • Gebruik een wriktool of een schone vingernagel om de eerste van de drie ZIF-aansluitingen te openen door de kleine, zwarte vergrendelflap tegenover de kabel voorzichtig omhoog te duwen.

  12. Duw vervolgens de vergendelflapjes van de overgebleven twee ZIF-aansluitingen omhoog. De meeste vervangende schermen worden verscheept met gesloten vergrendelflapjes. Zorg ervoor dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je horloge, de flapjes open hebt staan voordat je de kabels erin probeert te steken om te voorkomen dat je je horloge beschadigt. De meeste vervangende schermen worden verscheept met gesloten vergrendelflapjes. Zorg ervoor dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je horloge, de flapjes open hebt staan voordat je de kabels erin probeert te steken om te voorkomen dat je je horloge beschadigt.
    • Duw vervolgens de vergendelflapjes van de overgebleven twee ZIF-aansluitingen omhoog.

    • De meeste vervangende schermen worden verscheept met gesloten vergrendelflapjes. Zorg ervoor dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je horloge, de flapjes open hebt staan voordat je de kabels erin probeert te steken om te voorkomen dat je je horloge beschadigt.

  13. Gebruik een pincet om de flexkabels van het scherm te ontkoppelen door deze rustig uit het contact te trekken. Als de kabels hardnekkig vastzitten, kun je proberen om ze er voorzichtig "uit te laten lopen" door ze rustig van links naar rechts te bewegen terwijl je lichtjes aan de kabel trekt. Als de kabels hardnekkig vastzitten, kun je proberen om ze er voorzichtig "uit te laten lopen" door ze rustig van links naar rechts te bewegen terwijl je lichtjes aan de kabel trekt.
    • Gebruik een pincet om de flexkabels van het scherm te ontkoppelen door deze rustig uit het contact te trekken.

    • Als de kabels hardnekkig vastzitten, kun je proberen om ze er voorzichtig "uit te laten lopen" door ze rustig van links naar rechts te bewegen terwijl je lichtjes aan de kabel trekt.

  14. Verwijder het scherm.
    • Verwijder het scherm.

    • Voor gedetailleerde instructies over het weer in elkaar zetten van je horloge, inclusief het vervangen van de Force Touch pakking en de omringende lijm, check je de handleiding die hieronder in de conclusie staat.

    hi

    how are you

    Please answer me quickly

    i have a apple watch 3 and broken lcd

    can i replace this lcd with a lost apple watch lcd?

    Does it work?

    I've heard that Apple does not allow this and ban the device!!!!

    Hossean Dad - Antwoord

Conclusie

Ga verder vanaf stap 10 van onzeForce Touch Sensor handleiding om je horloge weer dicht te maken en je reparatie af te ronden. Sluit je scherm, voor de beste resultaten, niet aan tot na stap 16.

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

82.058 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

135 Leden

“Replacing the display can cause issues with Apple Pay.“

If ApplePay could possibly be disabled by this procedure, then seems like a show stopper.

Is ApplePay still an issue?

Joel Weston - Antwoord

This is indeed something we can not rule out entirely. There are too many options to consider and we are not able to test all of them (type of replacement screen, software related issues with WatchOS and paired/unpaired watches. The NFC chip is the main issue here since it lives on the display and is responsible for Apple Pay. We are happy for any insight others can provide to offer a working solution/guide.

Tobias Isakeit -

I will try this once i get a display from iFixit. Thanks :) i hope it works

Kundan Agrawal - Antwoord

Apne display kaha se or kitne ka kharida , pls tel me

Honey Gothwal -

Hey guys, I replaced the screen and once I turned it on I got the green snake screen. When I try to charge it, it gets really hot now. Did I damage the battery or anything else?

Aaron - Antwoord

Hi Aaron,

assuming all cables and components are fine and not damaged (check for creases, kinks or rips as well as making sure all connectors sit tight) you might want to try these steps and see if the watch boots up properly:

1. use a working charging cable/unit and power adapter (maybe borrow one from a friend)

2. wait at least one hour to see if the watch boots up.

3. try to force restart the watch (push and hold the side button and the crown until the Apple logo appears) and then charge it.

4. let the battery run down until the watch shuts off on its on and leave it off for another day for the battery to deplete completely. Then try charging it.

Tobias Isakeit -

Hello.

An acquaintance bought a Series 3 42mm replacement screen and I set out to make the swap for him using this guide. There is a metal loop above one of the ribbon connectors on the back of the screen near the edge. This loop is not in the same place as it was on the original screen, and as such does not contact the small brass clip on the watch frame like it’s supposed to.

Upon closer inspection, it seems he ordered a Cellular screen and has a GPS watch. Would that account for this difference? It is the only difference between the two screens that I can see with the naked eye.

Thanks,

Stephen Butterfield - Antwoord

Hello, yes, the cellular and the Gps version screens are different, it would not fit

wxllxmarketing -

Hey guys

I have forget to delete the Credit Card before i replace the Display and now i have an error message when i configurate Apple Pay. How can i fix it ?

Andreas Haack - Antwoord

Hi Andreas, you may either re-install the old display (if it’s working to that degree as to remove the credit card settings) and then perform the repair again. Or you may reset your watch (provided you have a recent backup) and set it up from that backup. (No guaranty this will work)

Tobias Isakeit -

After doing this fix/replacement of a cracked screen, should I assume the watch is no longer water resistant and avoid wearing it in pool, shower, hot tub, etc?

Robert Sarvis - Antwoord

That’s correct. A manually fixed and closed watch display might not be as tight as a manufactured Apple Watch. I would refrain from submerging it in water to be on the safe side.

Tobias Isakeit -

Is it possible to just replace the glass? my screen displays perfectly the glass is just cracked in away that I can’t enter my passcode.

Michael Ryan - Antwoord

Hi Michael, though it is possible to only change the glass, I’d not recommend it. You might feel the same after watching this video (it’s a Series 4 but basically the same procedure for the glass)—or you feel empowered by it and will try that procedure (with success hopefully): https://www.youtube.com/watch?v=PZYWzsB_...

Tobias Isakeit -

My Apple Watch screen is very broken and has lifted slightly. Is it still possible to repair it?

Dianne Waszak - Antwoord

Hi Dianne, if the watch didn’t suffer from any water that might have gotten in, you’ll be definitely able to repair it with a new display. Just be careful with the glass shards. And if you use Apple Pay, make sure you delete any credit card information before removing the old screen to avoid any problems with the NFC chip on the new display (see introduction).

Tobias Isakeit -

Hi, where can i buy the screen for apple watch series 3?

Searched online, only whole unit is available and it’s quite expensive. So, i was wondering if i can purchase the screen only.

Rasul Rukhillaev - Antwoord

Hi Rasul, here you can find the different Series 3 screens: https://www.ifixit.com/Store/Parts/Apple...

If you only want to change the glass you probably want to search for the procedure online if you’re up to the challenge ;)

Tobias Isakeit -

So I did this fix a while back (for my wife’s watch), and everything seemed to go well. But a week later, the adhesive failed and the face ended up popping off. I reheated and stuck it back on, but a few weeks later it again popped off. The watch is basically unusable for my wife, all bc the adhesive isn’t sticking. What now? Expensive repair to be thwarted by weak adhesive.

Robert Sarvis - Antwoord

@isakrittl any comments/suggestions

should I just buy some regular glue (what kind) to make it stick better?

Robert Sarvis -

Hi Robert, congrats on the repair so far. Assuming you cleaned every little bit of remaining adhesive from the frame and the display and the new adhesive still won’t hold, you might want to try the E6000 glue. It’s an industrial glue and needs to be applied very carefully to not get on unwanted areas. I wish you a successful repair

Tobias Isakeit -

@isakrittl

You guys should either include better adhesive or tell ppl to buy their own right off the bat. As noted above already, the weak adhesive led to her screen popping off multiple times. The repeated popping off apparently led to one of the minuscule clips holding the electrical ribbons from the watch to the screen breaking, so the screen doesn’t work and is now useless. So I'm out $170 bucks bc of the crappy cheap-o adhesive strip they provide (or possibly the clip was weak to begin with--only one of them broke). If I buy a new screen, I'll have spent more than the price of a new and better Apple Watch. FML. Apparently redditors are aware the adhesive strips suck and just buy separate adhesive. Why would iFixit not provide legit adhesive? It's $170 on the line! EXTREMELY DISAPPOINTED!!!

Robert Sarvis -

hi, I broke my apple watch and I was wondering if you can use another series glass to fix an apple watch series 3?

If not is there cheaper ways to fix your apple watch?

Aria Nanayakkara - Antwoord

as of today April 2020, you can buy the new screen for 200 bucks or buy a new S3 watch for 199.00. Why would I invest 200 into a used watch when I can buy a new one for 199?

Art - Antwoord

Hi, I’m unsure of what parts to buy to replace my screen. I dropped my watch and the screen is fully cracked. The buttons still work but the touchscreen does not. Would it just be a new screen or the digitiser too?

Joana ॐ - Antwoord

Dag, Ik lees dat bij het vervange van het scherm apple pay soms niet meer werkt.

Dat is bij mij dus het geval. Heeft u ook een oplossing om apple pay weer aan de gang te krijgen?

Mvg Folkert

Folkert - Antwoord

Where is the guide for installing the new screen? I don’t see that anywhere….

Jerrod Eshleman - Antwoord

See link in the conclusion box: Continue from Step 10 of our Force Touch Sensor guide to re-seal your watch and complete your repair.

Tobias Isakeit -

Also I was able to preserve the force touch gasket, so does that mean I don’t need to install the one that came with the kit? If so, then how does the screen adhere to the watch?

Jerrod Eshleman - Antwoord

Will the Apple Watch (38 mm Series 3 Cellular) Screen work fine on the GPS version?

Ryan Simpson - Antwoord

I have the same question

Amy Halfacre -

replace the screen but the new screen wont light up it turns on

josh - Antwoord

I feel like this is $@$*!&. I tried everything and it still don’t work. I want a refund.

Savannah Tacy - Antwoord

I have a series 3 GPS, (non cellular, at least, I assume its gps then). crystal is cracked and I can’t enter the PIN because of it. i wanted to just buy a new series 3 apple watch but the new ones won’t work with an Iphone 6, b/c the newest series 3’s require IOS 14! If I do the screen replacement as shown here, do the new parts dictate that the phone have an ios 14? (it says 12 here, but I’m skeptical, only because new series 3 watches won’t work with IOS 12). I assume it depends on other internals, and this should all work, but would appreciate confirmation. Thanks

joe - Antwoord

I have a question about changing the LCD on my cracked Apple Watch series 3. All of the series 3 replacement screens I have seen are super expensive and are almost as much as getting a new watch. Can I use a replacement lcd for series 1 watch, on my series 3 watch?

Annajorg - Antwoord

Tobias - I have a GPS only series 3 watch: I cracked the screen and I’m shopping around online, but I was wondering… are the screens the same for GPS and GPS + LTE? It seems very hard to find a GPS-only screen from the descriptions I’m seeing…..?

Amy Halfacre - Antwoord

I purchased the GPS series 3 watch screen replacement with the force touch gasket replacement. I changed both the screen and force touch gasket, but the watch only restarts to the apple symbol. I have tried to do hard reboot and this didn’t fix it and I did a hard boot while it charged.

Do you have other suggestions?

Josh Robinson - Antwoord

Will replacing the NFC have an impact on if the digitizer works (although I’m aware that that the NFC isn’t responsible for the digitizer). I replaced the screen on the 42mm Series 3 and it boots up fine but the touch doesn’t work. I contacted the company I bought the screen from and they told me that replacing the NFC will make the digitizer work, but I really don’t want to dink around with the NFC chip unless I absolutely have to…

Grace Wong - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 182

Afgelopen 7 dagen: 1,430

Afgelopen 30 dagen: 7,112

Altijd: 187,457