Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Maak gebruik van deze handleiding om een oude, niet-werkende batterij in je Apple Watch Series 3 te vervangen.

Deze handleiding toont de procedure van het vervangen van een batterij in de standaard, GPS-versie van de horloge, maar voor de cellulaire/LTE-versie werkt de procedure hetzelfde. Belangrijke verschillen tussen deze procedures worden in de tekst genoemd.

Note: neem de juiste voorzorgsmaatregelen in het geval dat je batterij opgezwollen is.

  1. Voordat je met een reparatie begint, haal je je horloge uit de oplader en zet 'm uit. Als je touchscreen gebroken is en je je horloge dus niet meer uit kunt zetten, kun je deze alternatieve methode gebruiken om 'm alsnog uit te krijgen.

    Verify your model. The back of the Cellular model just says GPS, so be sure to check the groves where the watch band goes to determine you model. I made the mistake of just reading the back of the device and since I’d been gifted the device didn’t know it was cellular. Cellular has a different type of touch force gasket, different screen, and different battery connections.

    Ryan Holt - Antwoord

    From what I just read on Apple, the only differences in watch series 3 is 38mm and 42mm.

    mcr4u2 -

    As a consumer all you need to know are 38mm and 42mm

    Michael Adoga - Antwoord

    The back will say GPS LTE if it’s the cellular version. If it doesn’t say LTE it is only the GPS version. The displays are different whether or not it is LTE(cellular).

    themepark - Antwoord

    This alternative method only reboots the watch.

    Gregg Stanley - Antwoord

  2. Bereid een iOpener voor (of pak een föhn or warmtepistool) en verwarm daarmee het gezicht van de horloge totdat het net te warm is om aan te raken.
    • Bereid een iOpener voor (of pak een föhn or warmtepistool) en verwarm daarmee het gezicht van de horloge totdat het net te warm is om aan te raken.

    • Laat de iOpener minstens een minuut op de horloge liggen om het scherm volledig op te warmen en daarmee de lijm te verzachten die het scherm aan de behuizing bevestigt.

    • Het kan zijn dat je de iOpener opnieuw moet verwarmen, of dat je het op verschillende plekken op het scherm moet toepassen omdat bepaalde delen afkoelen, om het warm genoeg te krijgen om los te maken.

    I have heated up the iOpener to 165 degrees and left it on for more than a minute. No way I can lift the screen off with the exact knife. Tried different angles in various places, but no go. I also used a hair dryer un til the watch screen was too hot to touch and even tried a very hard cutting tool blade and also no go. Could n ever get the blade under the face I applied enough force where I could see that the blade left small marks, not very big, but could never get anything to move or lift. What am I doing wrong? I spent 47 years at a global computer company and I am used to taking apart small things and applying force when required. I don’t know what I am doing wrong. Please help me.

    Rafael Blanco - Antwoord

    Getting the initial gap is not easy. Maybe a playing card could work its way in the tiny gap and cut some adhesive. After that there might be some success with an exacto knife. Or you want to try a piece of aluminum foil (folded for more rigidity) for cutting the adhesive. Be aware of the force touch gasket and that it might get damaged during that procedure.

    Tobias Isakeit -

    I finally used a hot air gun set to 150 deg. C heating up the edges by slowly spinning the watch around before the technique worked. Difficult is the level noted and it’s correct. Finally worked and watch perfectly functioning.

    Chris Giavotto - Antwoord

    I had to heat the iOpener 2 times and leave it on top of the watch for 10 minutes.

    Axel Trujillo - Antwoord

    • Omdat de ruimte tussen het scherm en de body van de horloge zo klein is, heb je een scherp mesje nodig om ze van elkaar te scheiden. Lees de volgende waarschuwingen goed door voordat je doorgaat.

    • Bescherm je vingers door ze weg te houden van het mes. Als je er niet zeker op bent, bescherm je hand dan met een zware handschoen, zoals een leren of tuiniershandschoen.

    • Zorg ervoor dat je niet te veel druk uitoefent, aangezien dit ertoe kan leiden dat je met het mes uitschiet en daarmee jezelf of de horloge beschadigt.

    • Draag oogbescherming. Stukken van het mes of het glas kunnen breken en gaan rondvliegen.

    • Voel je vrij om de horlogeband vast te maken of juist te verwijderen om zo meer controle te krijgen tijdens het repareren.

    Don’t cut your finger off!

    Mike - Antwoord

    The Watch 3 stainless Steel has an additional Frame. Where do i have To Open it?

    asteffen@me.com - Antwoord

    I wore thick gardening gloves just to be safe 😅 and it took a while but the screen did come off.

    Axel Trujillo - Antwoord

  3. Plaats een kant van een aflopend mes in de enge ruimte tussen het scherm en de buitenste behuizing. Begin aan de korte kant van het scherm, het dichtst bij de digital crown. Druk je mes stevig en recht omlaag in de enge ruimte. Als je mes er eenmaal in zit, kun je het mes lichtjes kantelen om zo het scherm rustig omhoog te krijgen.
    • Plaats een kant van een aflopend mes in de enge ruimte tussen het scherm en de buitenste behuizing. Begin aan de korte kant van het scherm, het dichtst bij de digital crown.

    • Druk je mes stevig en recht omlaag in de enge ruimte.

    • Als je mes er eenmaal in zit, kun je het mes lichtjes kantelen om zo het scherm rustig omhoog te krijgen.

    • Steek je mes niet verder dan 1/16de van een inch, of ongeveer 2 mm in het toestel.

  4. Als je een kleine ruimte met je mes hebt gemaakt, verwijder je het mes en kun je de dunne kant van een openingstool erin steken. Duw je openingstool in de vrijgekomen ruimte en gebruik daarna je duim als een soort hefboom om vervolgens het scherm verder open te krijgen.
    • Als je een kleine ruimte met je mes hebt gemaakt, verwijder je het mes en kun je de dunne kant van een openingstool erin steken.

    • Duw je openingstool in de vrijgekomen ruimte en gebruik daarna je duim als een soort hefboom om vervolgens het scherm verder open te krijgen.

    • Probeer het scherm nog niet volledig te ontkoppelen of uit de behuizing te krijgen.

  5. Steek een openingsplectrum onder het scherm en scheid op voorzichtige wijze de Force Touch afdichting van het scherm. iFixit scherm- en batterijreparatiekits bevatten een vervangende Force Touch pakking, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het beschadigen ervan. Een manier om de Force Touch pakking heel te houden is door voorzichtig onder de hoek van het scherm te wrikken. Als de Force Touch pakking loslaat bij het omhoogtillen van het scherm, of als je de lagen van de pakking van elkaar scheidt, zul je de pakking alsnog moeten vervangen.
    • Steek een openingsplectrum onder het scherm en scheid op voorzichtige wijze de Force Touch afdichting van het scherm.

    • iFixit scherm- en batterijreparatiekits bevatten een vervangende Force Touch pakking, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het beschadigen ervan.

    • Een manier om de Force Touch pakking heel te houden is door voorzichtig onder de hoek van het scherm te wrikken. Als de Force Touch pakking loslaat bij het omhoogtillen van het scherm, of als je de lagen van de pakking van elkaar scheidt, zul je de pakking alsnog moeten vervangen.

    • Schuif je openingsplectrum rondom het scherm om de lijm tussen de Force Touch afdichting en het scherm los te krijgen.

    • Nogmaals: steek je openingsplectrum niet dieper dan 1/16e inch oftewel 2 mm in het toestel.

  6. Voorkom dat je de schermkabels beschadigt door het scherm nog steeds niet volledig te openen of los te maken. Open het scherm totdat je ongeveer een hoek van 45° graden heb en gebruik een pincet om de lijm tussen het scherm en de Force Touch pakking te verwijderen. Dirigeer de lijm om de horloge heen en langs de schermkabels om deze volledig te verwijderen.
    • Voorkom dat je de schermkabels beschadigt door het scherm nog steeds niet volledig te openen of los te maken.

    • Open het scherm totdat je ongeveer een hoek van 45° graden heb en gebruik een pincet om de lijm tussen het scherm en de Force Touch pakking te verwijderen.

    • Dirigeer de lijm om de horloge heen en langs de schermkabels om deze volledig te verwijderen.

  7. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de tri-point schroef, die de metalen beschermplaat bevestigt, te verwijderen. Gebruik een pincet om de beschermplaat te verwijderen. Open eerst het plaatje volledig om deze uit de scharnieren los te maken.
    • Gebruik een Y000 schroevendraaier om de tri-point schroef, die de metalen beschermplaat bevestigt, te verwijderen.

    • Gebruik een pincet om de beschermplaat te verwijderen.

    • Open eerst het plaatje volledig om deze uit de scharnieren los te maken.

    • Beweeg het dan een stukje terug en til de plaat volledig uit haar scharnieren.

    Pictures are the GPS version. Cellular doesn’t have the gap and separate removable plate on the “taptic engine” section.

    Ryan Holt - Antwoord

    What if I’m unable to unscrew the screw? I’m using the right tool, but it just won’t do it. It feels like it can’t “lock in” if you know what I mean in order to be able to get enough grip to turn the screw. Any suggestions?

    Cade Capper - Antwoord

    Once you have the driver set properly in the screw you have to lean into it to get it to turn. The screw is coated with LockTight.

    mailghall - Antwoord

  8. Bij de GPS-versie is het mogelijk om de batterij direct te ontkoppelen. Bij de cellulaire/LTE-versie zul je eerst de Force Touch pakking los moeten maken en moeten verwijderen voordat je de batterij kunt ontkoppelen. Ontkoppel de batterij door de batterijaansluiting in een rechte beweging omhoog te duwen. Buig de batterijaansluiting vervolgens lichtjes omhoog zodat je zeker weet dat deze niet per ongeluk contact zal maken.
    • Bij de GPS-versie is het mogelijk om de batterij direct te ontkoppelen. Bij de cellulaire/LTE-versie zul je eerst de Force Touch pakking los moeten maken en moeten verwijderen voordat je de batterij kunt ontkoppelen.

    • Ontkoppel de batterij door de batterijaansluiting in een rechte beweging omhoog te duwen.

    • Buig de batterijaansluiting vervolgens lichtjes omhoog zodat je zeker weet dat deze niet per ongeluk contact zal maken.

    whats does it happen if the connector make contact by accident????

    Daniel Sanchez - Antwoord

  9. Gebruik een schaar om een van je openingsplectrums te knippen totdat deze even breed is als je batterij. Probeer te voorkomen dat er scherpe hoeken aan blijven zitten. Schuif de gemodificeerde plectrum tussen de batterij en de behuizing aan de overkant van de digital crown. Gebruik een constante druk om de batterij langzaam maar zeker los te krijgen van de lijm die het aan het system board bevestigt.
    • Gebruik een schaar om een van je openingsplectrums te knippen totdat deze even breed is als je batterij. Probeer te voorkomen dat er scherpe hoeken aan blijven zitten.

    • Schuif de gemodificeerde plectrum tussen de batterij en de behuizing aan de overkant van de digital crown.

    • Gebruik een constante druk om de batterij langzaam maar zeker los te krijgen van de lijm die het aan het system board bevestigt.

    • Indien nodig kun je de batterij ook omhoog duwen via de bovenkant van de batterij, tegen de Taptic Engine (trilmotor).

    • Wees voorzichtig met de schermkabels en zorg dat je deze niet beschadigt bij het losmaken van de batterij.

    • Zorg er tevens voor dat je de batterij niet beschadigt of doorboort, aangezien het in brand kan vliegen of kan exploderen als je deze beschadigt.

    I had some regular sized (old ifixit) guitar picks and that worked well too.

    amiller770 - Antwoord

    I was able to make one out of a soda bottle and got the battery out with no damage

    Dylan Chapell - Antwoord

    • Verwijder de batterij.

    • Zorg ervoor dat je de beschermlaag die de plakstrip beschermt los maakt voordat je de nieuwe batterij bevestigt.

    • Indien nodig kun je proberen de oude plakstrip her te gebruiken om je nieuwe batterij te bevestigen. Als alternatief kun je ook een klein stukje dubbelzijdige tape, zoals Tesa 61395, of een vloeibare lijm, zoals E6000, gebruiken.

    • Als je een iFixit reparatieset gebruikt, ga dan verder naar de handleiding die verderop in de conclusie staat gelinkt om een nieuwe Force Touch sensor te installeren en je horloge dicht te maken.

    • Als je alleen de lijm aan het vervangen bent, en niet de sensor, kun je de handleiding voor het vervangen van de lijm gebruiken om de nieuwe lijm toe te passen en je horloge daarna weer in elkaar te zetten.

Conclusie

'Als je batterij eenmaal geplaatst is, kun je verdergaan vanaf stap 10 van de handleiding voor de Force Touch pakking, vanaf waar je kunt zien hoe je je horloge weer dichtmaakt en je je reparatie dus completeert.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

98.671 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

142 Leden

5 Opmerkingen

Hi

I’m having problem with my Apple Watch series 3, a red snake shown in the watch, I bought a brand new battery here in ifix and i proceed to install it but I’m having the same problem. Can someone help me.

thanks

educroasdaile - Antwoord

Have you checked our Apple Watch troubleshooting page for the charging issue?

Tobias Isakeit -

followed all the steps properly. But the Apple watch does not switch on! The new battery does not seem to work.

Karthikeyan Rathinasamy - Antwoord

After replacing the Battery will the watch be waterproof enough to swim with/ have the same water resistance as when it was new

Gibson White - Antwoord

If you cleaned both the backside of the lens and the case groove where the adhesive was very well and replaced the adhesive getting it squarely on the case lip just as the original one was installed, I would expect the watch to be as sealed and water resistant as it was when new.

Bill Auerbach -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 88

Afgelopen 7 dagen: 636

Afgelopen 30 dagen: 2,682

Altijd: 60,669